  • 1. Data: 2020-11-09 22:51:19
    Temat: ej komputerowcy
    Od: budynPL <b...@g...com>

    co będę pisał na właściwe grupy, skoro wy i tak wiecie najlepiej
    (niby że ja mam inaczej?)

    otóż:
    są dwa komputry w różnych lokalizacjach:
    A komputer z win7 i stałym IP
    B komp z win7 ale ip chyba czasem sie zmienia

    na komputerze A muszę wykryć pewne zdarzenie (a konkretnie takie że przestaje
    pingować do pewnego celu), to zdarzenie na komputerze B ma
    wywołać jakies tam działanie .
    Myślałem żeby na A postawić serwer FTP, logi pingów tam zapisywać.
    Komputer B ma czytac co chwilę te logi, a gdy będą nieprawidłowe uruchomić działanie.
    Da się prościej/inaczej/sprytniej ?

    b.

  • 2. Data: 2020-11-09 23:02:42
    Temat: Re: ej komputerowcy
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.11.2020 o 22:51, budynPL pisze:
> [...]
    > Myślałem żeby na A postawić serwer FTP, logi pingów tam zapisywać.
    > Komputer B ma czytac co chwilę te logi, a gdy będą nieprawidłowe uruchomić

    VPN z lokalizacji B do A i niech to B pinguje co tam ma i zadziałać w
    razie niedziałania

  • 3. Data: 2020-11-10 00:16:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-11-09 o 23:02, Baczek pisze:

    > VPN z lokalizacji B do A i niech to B pinguje co tam ma i zadziałać w
    > razie niedziałania

    Dodam jeszcze, że trzeba routing dla B ustawić przez A do tegoż pingowania.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2020-11-10 00:40:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Dodam jeszcze, że trzeba routing dla B ustawić przez A do tegoż pingowania.

    Zrozumiałem to tak, że nie ma problemu z połączenniem między maszynami,
    więc pytanie nie dotyczy VPN ani routingu, tylko konkretnie tego, co na
    tych komputerach uruchomić. Nie mam pojęcia jak to z windowsem jest, czy
    "postawić serwer FTP" to jest tam wyzwaniem i czy jest ono większe czy
    mniejsze od "pingowania" albo "robienia czegoś co chwilę". Ja, jak dawno
    temu musiałem coś nietrywialnego z tym systemem zrobić, odkryłem, że da
    się tam uruchomić GNU AWK. A w tym starym języku da się pingować, robić
    coś co jakiś czas, porozumiewać się sieciowo. Ba, zdefiniowanie serwera
    WWW da się zrobić w kilku linijkach. Teraz to można w pythonie, ale plik
    gawk.exe to chyba ma mniej niż pół megabajta. Skrypty po jednej i drugiej
    stronie na pewno zmieszczą się w kilobajcie. To jest budujące.

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2020-11-10 08:13:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/11/2020 22:51, budynPL wrote:
    > na komputerze A muszę wykryć pewne zdarzenie (a konkretnie takie że przestaje
    pingować do pewnego celu), to zdarzenie na komputerze B ma
    > wywołać jakies tam działanie .

    Poza oczywistościami takimi jak VPN (a PiVPN w szczególności, serdecznie
    polecam), zastanów się jeszcze nad podejściem "chmurowym" a konkretnie
    darmowym serwerem MQTT, takim jak shiftr.io. Wypchnięcie z sieci A do
    serwera MQTT informacji "cośtam się stało" i zapisanie się w innej sieci
    na ten sygnał to część możliwości. Możesz słuchać takich statustów
    bezpośrednio na aplikacji w telefonie, oglądać historię itd itp, wpiąc
    to w automatykę domową.

    Dodatkowo MQTT jest bezpieczny w tym sensie, że jesli nie wiesz co
    robisz to raczej nie skompromitujesz sieci pod kątem bezpieczeństwa.

    > Da się prościej/inaczej/sprytniej ?

    Używając MQTT który jest częscią koncepcji IoT.

    Tak wymaga programowania. Ale prawie tyle co nic, kilka linijek.

  • 6. Data: 2020-11-10 09:33:06
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 09.11.2020 budynPL <b...@g...com> napisał/a:

    > Myślałem żeby na A postawić serwer FTP, logi pingów tam zapisywać.
    > Komputer B ma czytac co chwilę te logi, a gdy będą nieprawidłowe uruchomić
    działanie.

    Zamiast serwera ftp ja bym użył syncthing na obu, współdzielony folder
    (na B może być tylko do odczytu).

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 7. Data: 2020-11-10 10:40:07
    Od: budynPL <b...@g...com>

    wtorek, 10 listopada 2020 o 09:33:08 UTC+1 Dominik Ałaszewski napisał(a):

    > Zamiast serwera ftp ja bym użył syncthing na obu, współdzielony folder
    > (na B może być tylko do odczytu).

    chętnie się zapoznam

    natomiast: nigdy niczego nie aktualizuję, tak z zasady, jeśli coś działa to działa.
    Więc teraz puściłem aktualizację drobnych 113 poprawek. Jestem prawie, że pewny
    że po aktualizacji coś kluczowego mi się wysypie :/

    b.

  • 8. Data: 2020-11-10 18:17:53
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > natomiast: nigdy niczego nie aktualizuję, tak z zasady, jeśli coś działa to działa.
    > Więc teraz puściłem aktualizację drobnych 113 poprawek. Jestem prawie, że pewny
    > że po aktualizacji coś kluczowego mi się wysypie :/

    offtop: nieaktualizowanie windows7 to proszenie się o kłopoty. No chyba,
    że używasz bez połączenia z internetem:)

  • 9. Data: 2020-11-10 18:28:11
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > offtop: nieaktualizowanie windows7 to proszenie się o kłopoty. No chyba,
    > że używasz bez połączenia z internetem:)

    A samoaktualizujące się W10 jest cacy? Dopiero katastrofa.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 10. Data: 2020-11-10 18:40:37
    Od: budynPL <b...@g...com>

    wtorek, 10 listopada 2020 o 18:19:40 UTC+1 sirapacz napisał(a):

    > offtop: nieaktualizowanie windows7 to proszenie się o kłopoty. No chyba,
    > że używasz bez połączenia z internetem:)

    no nie, z internetem :-) Ale słuchajcie, nic sie nie wysypało :-)

    b.