  • 1. Data: 2020-11-16 11:54:22
    Temat: pędzle i wałki
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Witam.
    Czy nowy pędzel (ławkowiec) lub wałek,
    należy zwilżyć wodą przed malowaniem farbami akrylowymi czy lateksowymi?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2020-11-16 12:14:51
    Temat: Re: pędzle i wałki
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 16.11.2020 o 11:54, Krycha napisała:

    > Czy nowy pędzel (ławkowiec) lub wałek,
    > należy zwilżyć wodą przed malowaniem farbami akrylowymi czy lateksowymi?

    Należy tylko po skończonej pracy umyć pędzel/wałek w wodzie i...

    --
    https://zapodaj.net/3eafd208794b9.jpg.html

  • 3. Data: 2020-11-16 12:31:21
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 16.11.2020 o 12:14, collie pisze:

    > Należy tylko po skończonej pracy umyć pędzel/wałek w wodzie i...

    Kojarzy mi się, że gdzieś czytałam, że nowo kupiony pędzel należy
    zwilżyć przed pierwszym użyciem.
    I chciałam się upewnić, na grupie z fachowcami, czy tak należy robić.

    Krycha.

  • 4. Data: 2020-11-16 13:02:24
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 16.11.2020 o 12:31, Krycha napisała:

    > Kojarzy mi się, że gdzieś czytałam, że nowo kupiony pędzel należy
    > zwilżyć przed pierwszym użyciem.
    > I chciałam się upewnić, na grupie z fachowcami, czy tak należy robić.

    Jestem tylko amatorem od pędzla i wałka, ale mam w rodzinie
    profesjonalistki od pędzla (ze specjalizacją "malarstwo sztalugowe").
    Ani one, ani ja przed pierwszym użyciem nie zamaczamy.

    --
    Kot może zostać.

  • 5. Data: 2020-11-16 14:10:02
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeśli to farby wodorozcieńczalne, to ja zwilżam i mocno otrzepuję.
    Pędzel jest higroskopijny (podobnie jak podłoże "pije"), więc po co ma mi wyciągać
    wodę ze starannie dobranej przez producenta
    konsystencji farby.

    -----

  • 6. Data: 2020-11-16 18:16:07
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-11-16 o 12:31, Krycha pisze:

    > Kojarzy mi się, że gdzieś czytałam, że nowo kupiony pędzel należy
    > zwilżyć przed pierwszym użyciem.
    Pędzel nie, ale wałek trzeba wyprać ręcznie i wysuszyć.

    > I chciałam się upewnić, na grupie z fachowcami, czy tak należy robić.
    Nie, do pędzli nie trzeba.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2020-11-17 11:15:05
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 16.11.2020 o 18:16, Janusz pisze:

    > Pędzel nie, ale wałek trzeba wyprać ręcznie i wysuszyć.

    > Nie, do pędzli nie trzeba.

    Dziękuję.

    Krycha.

  • 8. Data: 2020-11-17 11:15:51
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 16.11.2020 o 14:10, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > mi wyciągać wodę ze starannie dobranej przez producenta konsystencji farby.

    Czyli jednak zwilżać.

    Krycha.

  • 9. Data: 2020-11-17 14:56:04
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-11-17 o 11:15, Krycha pisze:

    > Czyli jednak zwilżać.

    A potem ta woda co wsiąkła, to rozcieńcza farbę i pierwsze maźnięcia
    robisz niewłaściwą konsystencją farby. Kolor potem nie taki, albo druga
    warstwa potrzebna, bo nie pokryło odpowiednio. No ale jak kto chce, ja
    nie zwilżam.

    --
    viktorius

  • 10. Data: 2020-11-18 05:41:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.11.2020 11:15, Krycha wrote:
    > Czyli jednak zwilżać.

    Do farb wodnych jest włosie sztuczne, do farb rozpuszczalnikowych włosie
    naturalne. Jak się do tego stosujesz to nic nie zwilżasz.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz