  • 1. Data: 2020-11-12 13:04:30
    Temat: Zużycie energii elektrycznej na głowę w Polsce
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W 1918 roczne zużycie energii elektrycznej na głowę w kraju : 38 kWh.
    U mnie w rodzinie zużycie roczne sięga 2400 kWh/osoba.
    Wiem że to porównanie trochę z kosmosu, ale jako ciekawostka
    nieźle pokazuje skalę zmian...

    L.

  • 2. Data: 2020-11-12 13:31:48
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/11/2020 13:04, Lisciasty wrote:
> [...]
    > U mnie w rodzinie zużycie roczne sięga 2400 kWh/osoba.
    > Wiem że to porównanie trochę z kosmosu, ale jako ciekawostka

    Dzięki fotowoltaice zainteresowałem się u mnie.

    Zjadamy w domku, 2+2, 10MWh rocznie. Niezupełnie to dane zmierzone,
    bardziej aproksymowane bo rok się nie skończył, no ale... dalej do myślenia.

  • 3. Data: 2020-11-12 13:40:23
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A baba wchodzi na Ciebie?

    -----

  • 4. Data: 2020-11-12 14:01:31
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-11-12 o 13:31, heby pisze:

    > Dzięki fotowoltaice zainteresowałem się u mnie.
    >
    > Zjadamy w domku, 2+2, 10MWh rocznie. Niezupełnie to dane zmierzone,
    > bardziej aproksymowane bo rok się nie skończył, no ale... dalej do
    > myślenia.

    na każdym rachunku fakturze jest pozycja zużycie za ostatnie 12 miesięcy.

  • 5. Data: 2020-11-12 14:08:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-11-12 o 13:04, Lisciasty pisze:
> [...]
    > U mnie w rodzinie zużycie roczne sięga 2400 kWh/osoba.
    > Wiem że to porównanie trochę z kosmosu, ale jako ciekawostka
    Ale Ty masz chyba PC więc też to fałszuje średnią w drugą stronę,
    Ja mam zużycie 865kwh/osobę.

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2020-11-12 14:12:55
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/11/2020 14:01, t-1 wrote:
    > na każdym rachunku fakturze jest pozycja zużycie za ostatnie 12 miesięcy.

    W przypadku posiadania fotowolatiki rachunek nie obejmuje energii
    konsumowanej na bieżąco. Trzeba liczyć.

  • 7. Data: 2020-11-12 14:22:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    czwartek, 12 listopada 2020 o 14:09:04 UTC+1 Janusz napisał(a):
    > Ale Ty masz chyba PC więc też to fałszuje średnią w drugą stronę,
    > Ja mam zużycie 865kwh/osobę.

    No mam, foto też mam i inne zabawki. Dlatego napisałem że u mnie w rodzinie
    a nie że jestem średnim reprezentantem krajowym.

    L.

  • 8. Data: 2020-11-12 14:26:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

> [...]
    > U mnie w rodzinie zużycie roczne sięga 2400 kWh/osoba.
    > Wiem że to porównanie trochę z kosmosu, ale jako ciekawostka

    https://www.google.pl/publicdata/explore?ds=d5bncppj
    of8f9_&ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=eg_u
    se_elec_kh_pc&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&id
    im=country:POL&ifdim=region&tstart=-292039200000&ten
    d=1443564000000&hl=pl&dl=pl&ind=false&icfg&iconSize=
    0.5

    Warto pooglądać jak to wygląda i jak się zmieniało w różnych krajach.

    Niedawno zetknąłem się z ciekawostką -- okresowy brak dostępu
    do komputerów będących na gościnnych występach zagranicznych.
    W końcu się wyjaśniło -- serwerownię na noc się wyłącza, by
    oszczędzić prąd. Szybko rozwijający się azjatycki kraj, a firma
    to potentat branży (tej), i to nie tylko krajowy, ale światowy.
    Jak skorzystałem z powyższego wykresu, przestałem się dziwić.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2020-11-12 15:26:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    czwartek, 12 listopada 2020 o 14:26:26 UTC+1 Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Warto pooglądać jak to wygląda i jak się zmieniało w różnych krajach.

    Kurde ale ten wykres pokazuje prawie 4 tys. kWh na mieszkańca i to jeszcze w 2014
    roku!
    Czy oni czasem po prostu nie brali zużycia całego kraju włącznie z przemysłem i
    koleją i dzielili na 38 milionów? ;)

    L.

  • 10. Data: 2020-11-12 15:40:05
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > to potentat branży (tej), i to nie tylko krajowy, ale światowy.
    > Jak skorzystałem z powyższego wykresu, przestałem się dziwić.

    Polska 4000kwh/osobę,rok, coś nie bardzo chce mi się wierzyć w te dane,
    chyba że to razem z przemysłem liczone, oświetleniem ulic i hgw co jeszcze.
    Dla mnie by to oznaczało 16MWh, czyli musiałbym grzać grzałkami cały dom.

    --
    Janusz