  • 11. Data: 2020-11-18 12:50:28
    Temat: Re: pędzle i wałki
    Od: collie <c...@v...pl>

    W środę, 18.11.2020 o 05:41, Mateusz Bogusz napisał:

    > Do farb wodnych jest włosie sztuczne, do farb rozpuszczalnikowych włosie
    > naturalne. Jak się do tego stosujesz to nic nie zwilżasz.

    Moje artystki od pędzla, do farb wodnych (akwarela, tempera, gwasz)
    używają pędzli kałankowych i nie zwilżają. Pewnie nie wiedzą, że
    powinny sztucznym włosiem machać. A słynny polski akwarelista Juliusz
    Kossak może i wiedział, ale nie mógł, bo w sklepach nie było pędzli
    z włosiem syntetycznym.

    --
    Kot może zostać.

  • 12. Data: 2020-11-20 22:57:52
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    > Do farb wodnych jest włosie sztuczne, do farb rozpuszczalnikowych włosie
    > naturalne. Jak się do tego stosujesz to nic nie zwilżasz.

    A te moje ławkowce i inne są z włosiem naturalnym.
    Kiedyś malowało sie farbami kredowymi albo wapnem
    i zawsze pędzlami z włosiem naturalnym.

    Krycha.

  • 13. Data: 2020-11-21 08:38:14
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeżeli to ławkowiec drewniany, to namoczyć cały w wodzie przed użyciem, inaczej
    włosie może wychodzić z rozeschniętego pędzla.

    -----

  • 14. Data: 2020-11-21 18:06:12
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 21.11.2020 o 08:38, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jeżeli to ławkowiec drewniany, to namoczyć cały w wodzie przed użyciem,
    > inaczej włosie może wychodzić z rozeschniętego pędzla.
    >

    > -----

    Skorzystam.

    Krycha.