    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 15 Apr 2021 10:27:58 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Jaka koronka pod puszki w silce?
    From: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 15 kwietnia 2021 o 11:06:27 UTC-5 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Potrzebuję wykonać kilka gniazdek w wykończonym mieszkaniu (upór TŻ przy budowie "a
    na co", "a po co", "brzydko będzie aż tyle" ;-))
    > Mam gdzieś w szpargałach koronkę widiową 60-65 mm (dokładnie nie pamiętam średnicy,
    ale puszki wchodziły na styk) na sześciokąt
    > (trzpień sześciokątny, mocowanie w klasycznym uchwycie wiertarskim 13 mm).
    > Mimo że sterana wiekiem robotę by pewnie uciągnęła (wiertarka dwubiegowa 1300 W
    niebieskie Pro), ale ceny teraz na tyle niskie że
    > może lepiej kupić koronkę na SDS-Plus.
    > PYTANIE:
    > Która konkretnie dobrą i tanią?
    > Ponieważ po sprawdzeniu ceny oryginalnego Boscha musiałem kawę pić ;-))
    > (co ciekawe wiertła mają niedrogie).
    > Jakby były Parkside to bym brał, ale akurat nie ma a jeśli były to w całym zestawie
    kompletnie mi niepotrzebnym w takiej liczbie
    > koronek.
    > Coś innego i którą średnicę brać (pomiędzy 60 - 68 mm) pod gniazdka elektryczne?
    > Gniazdka będą podwójne, czyli trzeba obok siebie dwa razy wiercić -

    kup lepiej te puszki zespolone.

    https://www.castorama.pl/puszka-podtynkowa-do-scian-
    karton-gips-elektro-plast-pk-2-x-60-id-17194.html

    I nie szczyp sie tylko daj z zapasem. Ja dalem wszedzie po 4 i bylo optymalnie. Dom
    zamienil sie w miejsce bez przedluzaczy listew i podobnych zagracaczy.

    Do tego gniazdka sa tez systemowe wiec latwiej utrzymac wszystko w liniii.

    A co do koronki to kup wieksza niz puszka. Kable sie nie wyginaja jakbys chcial wiec
    wiecej luzu zawsze pozyteczne. Mocujesz wstepnie na gipsie.

    Po doprowadzeniu kabli w kazda wcisnij kulke gazety i machnij fote. Po zatynkowaniu
    opukaj delikatnie miejsce ze zdjecia i wyjmiesz papier. Reszte tynku obkruszysz i
    bedzie nominał.

    I powtarzam, dwa to dobry poczatek, ale bedziesz za 2 lata zalowal ze mnie nie
    sluchales i nie dales 3-4.

    Ja dawalem zestaw: 1 z bolcem, 1 z bolcem, 1 bez bolca, 3 smukle. czasem zamiast bez
    bolca dawalem przelacznik gaszacy jedno lub wszystkie w danym zestawie.