  • 1. Data: 2021-04-15 18:05:55
    Temat: Jaka koronka pod puszki w silce?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Potrzebuję wykonać kilka gniazdek w wykończonym mieszkaniu (upór TŻ przy budowie "a
    na co", "a po co", "brzydko będzie aż tyle" ;-))
    Mam gdzieś w szpargałach koronkę widiową 60-65 mm (dokładnie nie pamiętam średnicy,
    ale puszki wchodziły na styk) na sześciokąt
    (trzpień sześciokątny, mocowanie w klasycznym uchwycie wiertarskim 13 mm).
    Mimo że sterana wiekiem robotę by pewnie uciągnęła (wiertarka dwubiegowa 1300 W
    niebieskie Pro), ale ceny teraz na tyle niskie że
    może lepiej kupić koronkę na SDS-Plus.
    PYTANIE:
    Która konkretnie dobrą i tanią?
    Ponieważ po sprawdzeniu ceny oryginalnego Boscha musiałem kawę pić ;-))
    (co ciekawe wiertła mają niedrogie).
    Jakby były Parkside to bym brał, ale akurat nie ma a jeśli były to w całym zestawie
    kompletnie mi niepotrzebnym w takiej liczbie
    koronek.
    Coś innego i którą średnicę brać (pomiędzy 60 - 68 mm) pod gniazdka elektryczne?
    Gniazdka będą podwójne, czyli trzeba obok siebie dwa razy wiercić - akurat łatwiej
    jest dwa razy mniejszą średnicą niż dwa razy
    większą (koronka mogłaby przy wierceniu drugiego zeskakiwać na pierwszym otworze).
    Dłuta i szpice jakby co mam, ale po drugiej stronie cienkich ścian działowych (7 cm
    silki + gips) jest np. łazienka z glazurą,
    której uszkodzenie skończyłoby się śmiercią lub kalectwem z damskiej ręki ;-)
    Z uwagi na cienkie ściany puszki muszą być płytkie.
    Dwie puszki okrągłe połączone, a nie eliptyczna wielka jak stadion podwójna pucha.
    Mam sporo koronek bimetalicznych firmy Ultra do metalu, w tym ze 2-3 trzpienie
    prowadzące (i SDS i walec) - czy do koronek do cegły
    stosuje się takie same trzpienie (po ewentualnej wymianie wiertła prowadzącego na
    widiowe)? Mógłbym pomyśleć o samej koronce
    widiowej do posiadanych trzpieni, choć wolałbym rozwiązanie wszystko w jednym
    elemencie (skręcanie na śrubki narzędzia do cegły i
    betonu jakoś do mnie nie przemawia).
    Wracając do pytania:
    Która 'marka' dobra tania? Może być budżetowa na niewielką robotę, byle q... przy
    pracy nie latały ;-)

  • 2. Data: 2021-04-15 19:27:58
    Temat: Re: Jaka koronka pod puszki w silce?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 15 kwietnia 2021 o 11:06:27 UTC-5 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    > Gniazdka będą podwójne, czyli trzeba obok siebie dwa razy wiercić -

    kup lepiej te puszki zespolone.

    https://www.castorama.pl/puszka-podtynkowa-do-scian-
    karton-gips-elektro-plast-pk-2-x-60-id-17194.html

    I nie szczyp sie tylko daj z zapasem. Ja dalem wszedzie po 4 i bylo optymalnie. Dom
    zamienil sie w miejsce bez przedluzaczy listew i podobnych zagracaczy.

    Do tego gniazdka sa tez systemowe wiec latwiej utrzymac wszystko w liniii.

    A co do koronki to kup wieksza niz puszka. Kable sie nie wyginaja jakbys chcial wiec
    wiecej luzu zawsze pozyteczne. Mocujesz wstepnie na gipsie.

    Po doprowadzeniu kabli w kazda wcisnij kulke gazety i machnij fote. Po zatynkowaniu
    opukaj delikatnie miejsce ze zdjecia i wyjmiesz papier. Reszte tynku obkruszysz i
    bedzie nominał.

    I powtarzam, dwa to dobry poczatek, ale bedziesz za 2 lata zalowal ze mnie nie
    sluchales i nie dales 3-4.

    Ja dawalem zestaw: 1 z bolcem, 1 z bolcem, 1 bez bolca, 3 smukle. czasem zamiast bez
    bolca dawalem przelacznik gaszacy jedno lub wszystkie w danym zestawie.

  • 3. Data: 2021-04-15 20:04:04
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-04-15 o 18:05, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > PYTANIE:
    > Która konkretnie dobrą i tanią?
    > Ponieważ po sprawdzeniu ceny oryginalnego Boscha musiałem kawę pić ;-))

    To wiertło możesz kupić, do tego najtańsza młotko-wiertarka z marketu
    wystarczy albo aledrogo będzie jeszcze taniej no i koronka, każda z
    tanich w zupełności wystarczy.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2021-04-16 08:17:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 15 kwietnia 2021 o 19:28:00 UTC+2 ptoki napisał(a):

    > Po doprowadzeniu kabli w kazda wcisnij kulke gazety i machnij fote. Po zatynkowaniu
    opukaj delikatnie miejsce ze zdjecia i wyjmiesz papier. Reszte tynku obkruszysz i
    bedzie nominał.

    Technika poszła do przodu
    https://allegro.pl/oferta/100x-zaslepka-dekiel-pokry
    wa-puszki-do-tynkowania-7823823400

  • 5. Data: 2021-04-16 12:32:11
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-04-16 08:17, Kris wrote:

    zatynkowaniu opukaj delikatnie miejsce ze zdjecia i wyjmiesz papier. Reszte tynku
> [...]

    Miałem, polecam, ale do wielokrotnych puszek słabe i gazetę trzeba i tak
    - w pojedynczej wszystko super, ale w potrójnej środkowa ledwo się
    trzyma, fajnie mieć jakąś listewkę i skręcić sobie gotowy zestaw, bo
    wielokrotnych zaślepek (tanich) nie widziałem jak potrzebowałem.

  • 6. Data: 2021-04-16 21:47:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Żadnych wielokrotnych puszek, co najwyżej łączone w szereg, przykładowo:
    allegro.pl/oferta/puszka-elektryczna-pawbol-pk60-z-w
    kretami-10-szt-10421666147
    z tym że do płytkiej ściany:
    allegro.pl/oferta/puszka-podtynkowa-fi60-plytka-lacz
    ona-s60kfw-2szt-8905687103

    -----

  • 7. Data: 2021-04-16 22:40:33
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 16 kwietnia 2021 o 14:50:47 UTC-5 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    kretami-10-szt-10421666147
    > z tym że do płytkiej ściany:
    > allegro.pl/oferta/puszka-podtynkowa-fi60-plytka-lacz

    Zadnych spinanych. Lepsze wielokrotne. Wiecej miejsca na kable i inne szpeje.

    Co kraj to opinia.

  • 8. Data: 2021-04-18 14:32:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.04.2021 21:47, ąćęłńóśźż wrote:
    > Żadnych wielokrotnych puszek, co najwyżej łączone w szereg, przykładowo:
    > allegro.pl/oferta/puszka-elektryczna-pawbol-pk60-z-w
    kretami-10-szt-10421666147

    Eee, te wielokrotne wygodniejsze. Więcej miejsca na przewody i pomiędzy
    zmieścisz choćby sonoff mini jak Cie najdzie taka ochota.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2021-04-18 14:34:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 15.04.2021 18:05, ąćęłńóśźż wrote:
    > Mam gdzieś w szpargałach koronkę widiową 60-65 mm (dokładnie nie
    > pamiętam średnicy, ale puszki wchodziły na styk) na sześciokąt (trzpień
    > sześciokątny, mocowanie w klasycznym uchwycie wiertarskim 13 mm).

    Nie wiem jaką masz ścianę, ale do pustaka użyłem otwornicy do betonu
    60mm i poszło szybko. Nadmiar i tak zachlapiesz gipsem, a potem finish
    na koniec i będzie wyglądać jak oryginalna.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2021-04-18 21:19:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Idealnie nie chciałbym niczego chlapać, a przykryć ubytki ramką (w sytuacji gdy
    przewód doprowadzony będzie nie w bruździe lecz z
    drugiej strony ściany, a także gdy ściana nie jest na biało).
    Wychodzi więc, że wtedy lepiej wiercić fi 60 mm cienkościenną koronką niż fi 68 mm
    grubą widią.

    -----