    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kocioł kondensacyjny x-funkcyjny
    Date: Tue, 10 Apr 2018 22:20:07 +0200

    > 5 - 3 = 2 tys. zł
    >
    > Gdzie masz tak tanie kotły, które jeszcze mają gwarancję?
    w castoramie. pierwszy strzał co prawda troche droższy, ale
    kondensacyjny, za połowę tego co proponujesz

    https://www.castorama.pl/produkty/instalacja/technik
    a-grzewcza-i-ogrzewanie/kotly-piece/kotly-gazowe/koc
    iol-kondensacyjny-2f-beretta.html

    > Od prawie 2 lat już nie ma w sprzedaży innych kotłów jak kondensacyjne
    > oraz kotłów z otwartą komorą na wymianę starych, a najtańszy kocioł
    > kondensacyjny to wydatek ok. 4 tys. zł. Jak by nie liczył to między 4 a
    > 5 tys. zł nie da się zaoszczędzić 3 tys.
    bredzisz. Argument wyżej

    > Chyba, że proponujesz kocioł z otwartą komorą spalania,

    Akapit wyżej piszesz, ze niema takich kotłów w sprzedaży. wytrzeźwiej,
    potem pisz.
> [...]
    > tys. zł to grzejąc kotłem z otwartą komorą spalania będzie płacił 6-8
    > tys. zł. Tak, tak. Kotły z otwartą komorą nie dość, że same w sobie mają
    > 15-20% niższą sprawność to jeszcze zabierają ciepło z domu, aby je
    > wyrzucać przez komin.
    >
    > Co do porównań kotłów to powiem Ci, że sam przerabiałem ten temat.
    >
    > Miałem kocioł z otwartą komorą spalania. W największe mrozy (-15'C)
    > potrafił spalić gazu za 1700zł w miesiącu.
    >
    > Po wymianie na kondensacyjny (właśnie ACV-a) przy tych samych
    > temperaturach płaciłem nie więcej jak 1000zł.
    to trzeba było zgłosić do uokik. różnica powinna w najgorszym przypadku
    wynosić 20% nie prawie 50%. moze inne czynniki spowodowały taką różnicę?
    Naprzykład fantazja?

    > Latem grzałem ciepłą wodę. Za okres letni (tzn. poza sezonem grzewczym)
    > wydawałem ok. 2 tys. zł przy kotle z otwartą komorą, a kotłem
    > kondensacyjnym grzeję ciepłą wodę za 1000-1100zł.
    sraty pierdaty. ja na rodzinę 2+2 wydaje rocznie 1200zł na gaz przy
    zwykłym piecu. od 3 lat mam turbo, wcześniej otwarty. różnica minimalna.
    jak chcesz, przedstawię rachunki.

    > W moim przypadku roczne koszty grzania (CO i CWU) kotłem z otwartą
    > komorą były ponad 60% wyższe niż kotłem kondensacyjnym.
    z dużym udziałem fantazji. My nie jesteśmy Twoimi klientami. nas nie
    trzeba ściemniać, nie zarobisz na tym.

    ToMasz