  • Data: 2022-12-28 18:30:58
    Temat: Re: Koszt grzania gazem/ ceny gazu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 28 grudnia 2022 o 10:12:44 UTC+1 ToMasz napisał(a):

    > gdzieś sie nie rozumiemy.
    >
    > cytuję:
    > Na allegro są do kupienia wszystkie
    > części potrzebne do zrobienia każdej pompy
    > koniec cytatu.
    >
    > ja nie wiem jakie są potrzebne części, zeby pompa ciepła grzała wodę w
    > bojlerze, na potrzeby co i cuw, więc sobie nie policzę, nawet mniej
    > wiecej ile to może kosztować. A najbardziej, po ilu latach mnie się to
    > zwróci, zakładając całkowite zużycie gazu za 2022 rok na poziomie 2 tyś
    > złotych
    >
    > jeśli te części policzyłeś, to bardzo ładnie proszę dal linka, bo nie
> [...]
    Jeśli nie wiesz co w chodzi w skład pompy ciepła do ogrzewania to wykaz części nic ci
    nie da. Nie wszyscy muszą wiedzieć /umieć wszystko. Ty wiesz że jest pompa ciepła a
    ja wiem że dentyści używają czegoś co się ligatura nazywa. Ponieważ słowo dla mnie
    nic nie znaczyło to znalazłem w necie co to jest. Ligatura to oczko zrobione z
    nierdzewnej drutu. Więc może sam poszukaj tego co jest w pompie ciepła. I żeby było
    śmieszniej to nie musi być napisane że to do pompy ciepła a że do urządzenia
    chłodniczego. Jak sobie na allegro oglądałem takie rzeczy to skraplacz do chłodni
    50kW kosztował dwa tysiące. Trójfazowa 4kW sprężarka chłodnicza tysiąc kosztowała.
    Pamiętaj że gdyby nie to że na ziemi co kilka sekund rodzi się frajer to handel by
    nie istniał. Uczył cię nie będę bo sprawdziłem w dowodzie i dalej już wiesz.