    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Koszt grzania gazem/ ceny gazu
    <tprkh2$fd8$1$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <tprnsp$mo5$1$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <tpsbfq$73n$1$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <tptesp$t8p$1$Cav@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <tpu3jj$t1g$1@gioia.aioe.org>
    <tpuc3v$gi9$4$Cav@news.chmurka.net> <tpum4k$sno$1@gioia.aioe.org>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <tpv4cs$1m05$1@gioia.aioe.org>
    Date: Sat, 14 Jan 2023 22:53:28 +0100

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Nie ma tu żadnej złotej zasady. To zależy od wielu rzeczy - kim są
    > pozostali właściciele, jaki budynek, jaka lokalizacja (społeczna),
    > typ zarządu itp... Każdy przypadek należy rozpatrywać indywidualnie.

    Spodziewałem się jednak, że prawo znajdzie zabezpieczenie dla uczesników
    "małych wspólnot". Takie małe wspólnoty znane są od dawna, a osobiste
    obserwacje i literatura przedmiotu wskazują, że są źródłem nieustannych
    kłopotów.

    > Do takiej operacji projekt musiałby mieć co najmniej większość
    > głosów wspólnoty, jeśli nie wszystkie, w zależności od statutów.

    Czyli to jednak nieprawdą było, że można puścić z torbami kogoś, kto
    akurat nie ma pieniędzy (albo ochoty) na remont, którego kosztorys
    zjawił się w sposób zgoła nieprzewidziany?

    > Poza tym - nie, fundusz remontowy wbrew obiegowej opinii absolutnie
    > niczego nie gwarantuje.

    Gwarantuje to, co powyżej. To dużo. Dalej mam opinię, że wspólnotowe
    prowadzenie remontów przeważnie wychodzi drogo. Ale może warto płacić
    składkę, traktując ją jako zabezpieczenie przed najdzikszymi pomysłami
    patologicznych sąsiadów.

    Jarek

    --
    Paweł i Gaweł w jednym stali domu,