    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Koszt ogrzewania domu
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Date: 19 Oct 2020 09:59:59 GMT

    Użytkownik ToMasz t...@p...fm.com.pl ...

    1200 srenio miesiecznie w miesiacach ogrzewanych.
    Rozkładajac na cały rok to jakies 600zł mieisecznie.

    > żadnych. W sensie tam jest coś spieprzone co powoduje tak wielkie
    > zapotrzebowanie na ogrzewanie i raczej nie jest to nieocieplony
    > dach (nie tylko)

    Przypominam ze to jest 350 metrów chata...
    To ile powinno kosztowac ogrzewanie zakładajac ze ocieplenie to 10cm
    styro, na dachu zrobiłbym 20cm, okna nieekologiczne i np zrobiłbym
    jeszcze w piwnicy jakies ocieplenie "od ziemi"?

> [...]
    > dwie wymienione rzeczy, są niezgodne z prawami które wyznaje
    > większość ludzi a których kapłanem jest Użytkownik. Wspomniam bo
    > chcę być "w porządku". Polecam: jak naj mniej wodu w rurkach, jak
    > największe kaloryfery żeby obniżyć temperaturę wody w instalacji i
    > temperature spalin w kominie. Możliwość wygodnego odłączania
    > grzania niektórych pomieszczeń ( o ile sytuacja zyciowa pozwala).
    > jakieś argumenty "za"? Rachunek za gaz, który jest uzywany do
    > ogrzewania, robienia zupy i kąpania 4 osób na kwote 1130zł rocznie
    > bez oszczędzania. (ani jednego termostatu w instalacji)

    No niestety tu masz pewnie racje - instalacja jest taka jaka sie robiło
    30 lat temu. CZyli rury sa grube (kilka centymetrów srednicy).

    > popatrz na kocioł: ECOCONDENS SILVER 35 kW. Kosztuje ok 3 tyś.
    > Jeśli wyjdzie Ci ze jest za słaby, albo coś innego nie teges,
    > potraktuj go jako opcje bazową. czyli czy warto dopłacić do innego
    > pieca, ile lat będzie sie zwracała różnica w cenie pieców.

    Skoro obecnie jest 35kW to pewnie 35 gazowy wystarczy.
    Zwłaszcza, ze jak zeznaje własciciel, w czesci pomieszczen jest po
    prostu za ciepło...
    Znalazłem tez juz kilku złodzei ciepła - jakies nieocieplone, blaszane
    drzwi do wrzutni wegla, nieocieplone drzwi z dykty przy wejsciu do
    piwnicy od ogrodu.

    --
    Pozdrawia... Budzik