  • Data: 2020-10-19 13:59:45
    Temat: Re: Koszt ogrzewania domu
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 19 października 2020 13:00:03 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Gdyby było tak jak mowisz to byłoby pieknie. Dziekuje.
    Myślę że będzie piękniej
    Ja miałem bardzo przyzwoity kocioł do CO i tylko trochę przewymiarowany
    Grzałem nim z 10 lat, pierwsze lata drewnem(tu wiec o jakieś szacunki porównania
    trudno) kolejne 4 bodajże sezony węglem.
    Węgiel przez te lata kupowałem ten sam. Znaczy od tego samego dostawcy, ta sama
    nazwa, te same parametry. Orzech 1.
    Zima zimie nierówna ale 3 tony co rok schodziło więc do porównania można ta wartość
    przyjąć.
    31-10-2019 śmieciucha wywaliłem i uruchomiłem kocioł gazowy.
    Po 1 roku widzę że gazem taniej.
    Sprawność śmieciucha u Ciebie pewnie tez jest w okolicach 50-60% więc wg mnie kocioł
    gazowy 20kW się nie przemęczy

    W sobotę u kumpla wywaliliśmy kocioł na miał i w jego miejsce zawisł kocioł gazowy.
    Sporo pomieszczeń do ogrzania i budynek marnie ocieplony.
    Za rok zdam relację jak na tym wyszedł