    Subject: Re: Mądry Polak przed szkodą.
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Tue, 27 Jul 2021 08:24:17 +0200

    > A zakopywałes je co 7 lat czy wszystkie razem? Przy wadzie fabrycznej
    > ta co pękła mogła być najlepsza. Te nieużywane też mają tyle lat co
    > popsuta. Producent sprzedał hurtowników za 1/3 ceny jako pozagatunek.
    > Twój przyjaciel hurtownik dał ci 5% rabatu od ceny w I gatunku.

    Tak też może być, ale jaka jest pewność, że gdybym teraz wkopał nową to
    ona nie będzie mieć wady fabrycznej i będzie lepsza od tych zakopanych?

    Przecież nie ma takiej pewności i nikt mi tego nie zagwarantuje,
    zwłaszcza "mój przyjaciel hurtownik", który tylko je sprzedaje.

    Teoretycznie rury takie mają żywotność w ziemi minimum 50 lat. Czy była
    tam wada fabryczna? - tego nie wiem i nie dowiem się dopóki jej nie
    wyciągnę.

    Równie dobrze rura mogła być skaleczona w trakcie transportu czy też
    pracownik w hurtowni czy też podczas układania w wykopie mógł ją
    częściowo naciąć, bo miał zamiar uciąć, ale się połapał, że za mało
    odmierzył lub po po prostu była niechcący skaleczona szpadlem. Albo też
    natrafiła na ostry kamień w wykopie. Rury układała ekipa z wodociągów,
    która przyjechała do mnie naprawiać awarię, powstałą z winy wodociągów.
    Ponieważ stara rura zakopana była pod chodnikiem z kostki brukowej i
    mieliby sporo roboty, aby rozebrać i ułożyć chodnik to im
    zaproponowałem, aby wykopali rów obok, gdzie nie było jeszcze kostki
    brukowej i tam ułożyli nową rurę, którą sam kupię. Co prawda pilnowałem,
    aby wszystko było wykonane tak jak trzeba tzn. rury podsypane piaskiem,
    ale ich było chyba 5 czy 6 pracowników i siłą rzeczy nie dało się
    każdemu patrzeć na ręce.

    Póki co nie ma się czym przejmować. Mam jeszcze kilka rur zapasowych
    oraz system "wczesnego ostrzegania", który zamknie elektrozawór przy
    wodomierzu, kiedy będzie wyciek i poinformuje mnie o takiej sytuacji.