  • Data: 2022-12-10 09:37:26
    Temat: Re: Minimalna temperatura w budynku
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 09.12.2022 15:34, ąćęłńóśźż wrote:
    > Przekonaj np. wszystko co metalowe żeby nie stygło w nocy i nie dawało
    > się na sobie wykraplać przed południem, gdy najdzie cieplejsze lepiej
    > nasycone bezwzględnie powietrze.

    Rozglądam się właśnie na około i szczerze nie widzę nic metalowego w
    zasięgu wzroku. Tylko garnki w szafce w kuchni przychodzą mi na myśl. Ok
    klucze do domu leżące na parapecie widzę teraz jeszcze.

    Gdy się budowałem, zamknięty ale nie ocieplony budynek z uruchomioną WM
    od połowy październiku stał do końca lutego gdy miałem zmontowaną
    kotłownię i uruchomione ogrzewanie. W tym czasie temperatura w budynku
    oscylowała między 6 a 10C. Tynki gipsowe były wcześniej położone w
    sierpniu i z reku do kanału lała się codziennie woda we wiadrach. Ale w
    wewnątrz budynku czy to rano czy wieczorami nie pamiętam żebym zobaczył
    stojącą (wykroploną) wodę.

    Teściowie po wyprowadzce dzieci mają połowę budynku niezamieszkałą
    (~drugie mieszkanie z oddzielnymi drzwiami). Ogrzewanie jest tam
    całkowicie zakręcone (zwykłe zawory bez termostatów). Teściowa chodzi
    tam co jakiś czas przewietrzyć na przestrzał. Temperatura teraz tam
    podobna co podałem wcześniej, 10C nie przekracza. I nie czuć ani nie
    widać żeby coś gniło. Lodówka, pralka, zmywarka jak i szafki zostawione
    uchylone. Nic nie puchnie, rdza na sprzętach AGD nie wychodzi.

    > Wiesz dlaczego rdzewieją rowery na balkonie (loggi nawet, bo nie o
    > bezpośrednie opady chodzi)?

    Balkon to nie zamknięte pomieszczenie z wentylacją.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz