eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.rec.domNieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi › Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
  • Data: 2010-12-24 15:50:08
    Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

    żytkownik "Hikikomori San" <h...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:if29n1$gs1$1@news.onet.pl...

    > Pomiajjac, ze oplata przesylowa juz nei jest. Ogolnie patrzac po
    > rachunkach i tych siedmiu skladnikach widac, ze koszt samej energii to
    > mniej niz polowa oplat!!!

    Wraz z opłatą przesyłową u mnie G11 0,50 zł, G12 0,25 i 0,60 zł. Widzisz, że
    jednak w II taryfie nawet po uwzględnieniu opłaty przesyłowej jest 2x tańszy
    niż G11?

    > Wlasnie robilem ostatnio kilka kalkulacji i wyszlo mi, ze zmiana taryfy
    > jest tylko stratą czasu, oszczednosci, jezeli beda, to strasznie nieskie.
    > PAtrze na to z punktu osoby, ktora nie grzeje pradem a pozostale
    > urzadzenia pobieraja prad bez jakichs wyraznych "peakow" poboru mocy.

    A ja po policzeniu zmieniłem taryfę dwa lata temu.

    > Zalezy jak na to spojrzec, nie grozi ci "odlaczenie pradu" w wyniku awarii
    > (bo spadl snieg i zerwalo linie w wigilie), wiec jest to ciekawa
    > alternatywa uniezalezniająca cie od "przysylu pradu".

    Agregat kosztuje 1-2 tysiące i przy rzadkim używaniu ma praktycznie zerowe
    koszty serwisu.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/