  • Data: 2010-10-25 12:11:18
    Temat: Re: Ocenicie mury?
    Od: "Tornad" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Widziałem mury zrobione przez murarza na którego prawdopodobnie się
    > zdecyduję. Nie za drogi, bezproblemowy, doświadczony.
    >
    > Przyjrzałem się murom - dziwi mnie że pustaczki tak powykrzywiane
    > trochę. Płaszczyzna ściany OK, i po zatynkowaniu nie będzie nic widać
    > ale ciekawi mnie czy traktować to jako błąd w sztuce czy nieznaczący
    > szczegĂłlik
    >
    > http://kolos.math.uni.lodz.pl/~bajcik/pubs/murarz1/

    Ja bym go wzial. Tego murarza. Pustaki ceramiczne nie trzymaja tak idealnie
    wymiarow zatem te drobne wykrzywienia czy niedopasowania sa nieuniknione. Moim
    zdaniem wyglada to niezle a nawet dobrze.
    Z tym, ze nie wiem najwazniejszego, mianowicie przy murowaniu z pustakow
    ceramicznych bardzo wazne jest to aby kazda warstwe murarz pokrywal zaprawa na
    calej powierzchni. Czestym bledem a wlasciwie ulatwianiem sobie pracy jest to,
    ze murarz kladzie zaprawe tylko paskami od wewnatrz i zewnatrz pozostawiajac
    srodek warstwy nie pokryty zaprawa.
    Ma to dwie istotne wady; pierwsza to znaczne obnizenie nosnosci muru i druga
    rownie wazna, pogorszenie jego wlasnosci izolacyjnych. Wenatrz tworza sie
    dlugie pionowe kanaly ktorymi powietrze krazy konwekcyjnie od podstawy az do
    samej gory sciany. Ono powinno byc zamkniete w kazdym pustaku. Dlatego jak
    bedziesz podpisywal umowe czy godzil sie, zwroc na to uwage a potem tego
    dopilnuj.
    Wczoraj ogladalem (po raz pierwszy zreszta) znany film pt. Czlowiek z
    marmuru. Jak masz dostep do tv polonia to obejrzyj go a zobaczysz jak budowano
    Nowa Hute czy odbudowywano Warszawe, trojki murarskie i te rzeczy.
    Pzdr.
    Tornad