  • Data: 2010-10-25 13:24:07
    Temat: Re: Ocenicie mury?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Paź, 14:11, "Tornad" <t...@h...com> wrote:

    >  Ma to dwie istotne wady; pierwsza to znaczne obnizenie nosnosci muru i druga
    > rownie wazna, pogorszenie jego wlasnosci izolacyjnych. Wenatrz tworza sie
    > dlugie pionowe kanaly ktorymi powietrze krazy konwekcyjnie od podstawy az do
    > samej gory sciany. Ono powinno byc zamkniete w kazdym pustaku. Dlatego jak
    > bedziesz podpisywal umowe czy godzil sie, zwroc na to uwage a potem tego
    > dopilnuj.

    IMO przesadzasz. Zwłaszcza w przypadku najbardziej typowego
    rozwiązania, jakim jest ściana ocieplona (nieważne, czy 2W czy 3W). W
    ocieplonej ścianie o izolacyjności tak czy tak decyduje styropian, w
    tym momencie obniżenie izolacyjności samego muru o kilka procent (bo
    nie przypuszczam, żeby więcej, o ile wogóle), w przeliczeniu na
    stosunek izolacyjności muru do izolacyjności styropianu da nam zmianę
    na poziomie promili.
    A osłabienie nośności? A bez jaj, na mojej budowie, w kilku miejscach
    musiałem przefasonować delikatnie ścianę, gdzieśtam trzeba było
    zrzucić rząd pustaków z otworu okiennego, gdzieśtam wykuć dziurę w
    ściance działowej i we wszystkich tych miejscach, to własnie te
    "ubogie" spoiny, jakoby obniżające wytrzymałość, stawiały największy
    opór.
    I tak, wiem, chodzi o wytrzymałość na ściskanie, nie na rozpieprzanie
    ściany młotem, ale jeśli pustaki są klejone na porządną, nieosypującą
    się od przejechania palcem zaprawę, będzie dobrze.

    J.