  • Data: 2010-10-25 12:38:53
    Temat: Re: Ocenicie mury?
    Od: "Tomek" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > calej powierzchni. Czestym bledem a wlasciwie ulatwianiem sobie pracy jest
    > to,
    > ze murarz kladzie zaprawe tylko paskami od wewnatrz i zewnatrz
    > pozostawiajac
    > srodek warstwy nie pokryty zaprawa.

    male sprostowanie - Wienerberger dopuszcza murowanie na niepelna fuge i
    wspomina wylacznie o gorszych parametrach wytrzymalosciowych takiej sciany.
    Obecnie mocno promuja swoja nowa technologie - system DRYFIX (czy jakos
    tak), czyli murowanie na piance. W tym przypadku "zaprawa" ukladana jest
    tylko w 2 wezykach i pustaki leza na sobie spojone ta pianka. Osobiscie ta
    technologia do mnie nie przemawia (w sensie wytrzymalosci takiego laczenia),
    ale producent mowi ze jest OK. Pod wzgledem termiczym rowniez (caly czas
    pisze o scianie 1W).

    --
    Tomek