  • Data: 2021-01-06 14:39:11
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Nie, nie jest. W pomieszczeniach mieszkalnych temperatura nigdy nie
    > spada poniżej 10 st., a to całkiem komfortowa temperatura.

    To ogólna cecha domów związanych termicznie z gruntem. Będą one "starały
    się" trzymać blisko średniorocznej temperatury regionu, a ta (w Polsce i
    we Francji) zbliżona jest do dziesięciu stopni. Tym lepiej im to wychodzi,
    im skuteczniej oddzielone są od wpływu atmosfery. A metr granitu, to
    całkiem dobra separacja. Ludzie przez długie wieki umieli korzystać z tej
    zasady, nawet jak nie wszystko do końca rozumieli.

    > Nie mam, bo sypialni w ogóle nie ogrzewam. Bo i po co? Pokoje dzieci
    > natomiast są ogrzewane, ale wieczorem nie jest w nich "okropnie"
    > ciepło. Jest normalnie, jakoś 19-20 stopni, zgodnie z ustawieniami
    > zaworów termostatycznych na kaloryferach.

    Ciekawe, czy dzieci będą już należały do Nowego Pokolenia, które ogrzewa
    sypialnie.

    --
    Jarek