  • Data: 2020-10-23 19:42:59
    Temat: Re: Ogrzewanie w Hiszpanii
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 22 października 2020 16:42:02 UTC-5 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:

    > Są i systemy grawitacyjne ogrzewania ciepłym powietrzem. Popularne w USA w
    starszych domach. Warunkiem jest posiadanie piwnicy. Ale oni tam piwnice
    obligatoryjnie wtedy mieli.

    No niby mieli (choc nie wszedzie, sporo domow stoi tylko na betonowych filarkach) ale
    nawet jak mieli to w tej piwnicy tez siedzieli i jednak troche trudniej rowno
    rozprowadzic cieplo za pomoca powietrza niz wody.

    W praktyce takie instalacje zawsze wiatrak maja.

    Przypomnialem sobie o jednej zalecie jeszcze: Niejako z marszu jest tam filtracja
    powietrza. Co jest calkiem fajne jak sobie czlowiek uswiadomi ile czasu co tydzien na
    scieraniu kurzu mozna zaoszczedzic w porownaniu do mieszkania w domku (w blokach na
    wyzszych pietrach sie kurzy mniej no i czesto wogole jest wentylacja mechaniczna)