    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 8 Oct 2020 11:44:33 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Ogrzewanie węglem w Krakowie
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 8 października 2020 o 20:02:10 UTC+2 s...@g...com napisał(a):
> [...]
    za 10zł starczyła na dwa dni- czyli trzeba doliczyć do ceny wegla jeszcze ok 1000zł
    na CWU latem. Razem więc prawie 4000zł za węgiel vs 3000zł gaz.
    > Zaden blad.
    > Jak ktos kasy nie ma to kupi byle wegiel, i w byle piecu napali od gory i narobi
    dymu.

    > Grzanie gazem jest drozsze jesli aktualnie ktos sie grzeje tanio weglem.
    >
    > Chcecie czystego powietrza to glosujcie za tymi co wam akcyze na gazie zmniejsza.
    Duzo jej tam nie ma ale jest taka sama jak dla wegla. OIDL jest to jakies 10% ceny.
    > To samo tyczy sie VAT-u.
    >
    > https://www.podatki.biz/artykuly/nizszy-vat-na-lpg-p
    omoglby-w-walce-ze-smogiem-ale_52_43816.htm

    > Mozna w ten sposob sporo z ceny urwac i ludzie sie przestawia na gaz.
    >
    > O ile beda mieli jako taka pewnosc ze ich ktos nie oszuka i cen nie podniesie.
    >
    > Cale to gadanie jak to jest wina obywatela ze jest zle jest obłudne. Jak cena gazu
    bedzie niska to nikt nie bedzie dumal i na zlosc sie mordowal z dokladaniem wegla
    tylko skorzysta z gazu.

    > Ale do tego nie dojdzie, bo ludzie zamiast pokazac palcem wladze i zazadac
    konkretnej polityki podatkowej to wola pitolic ze sasiad swinia bo dymi.

    > Problem czystego powietrza w Polsce jest spowodowany TYLKO I WYLACZNIE POLITYKA
    PODATKOWA I ENERGATYCZNA POLSKICH RZADOW.

    > Obywatele zrobili mase zeby energie oszczedzac. Okna, ocieplenie, wentylacje,
    rekuperatory. Zrobili mase aby energie pozyskiwac czysto (pompy ciepla, solary,
    fotowoltaika.

    > A co zrobil rzad? gazoport. i w sumie niewiele wiecej....
    Masz rację że rządy od 1990 nie zrobiły nic. A wystarczyło 30 lat temu uchwalić że
    każde mieszkanie przy zmianie właściciela nie dostanie statusu do zamieszkania jeśli
    nie będzie w nim zainstalowane ogrzewanie nie powodujące zanieczyszczenia powietrza.
    Znam wspólnotę która zrobiła lokalne centralne ogrzewanie na węgiel. Kupili kocioł z
    sonda lambda, elektrostatycznym filtrem pyłów i jeszcze kilkoma usprawnieniami. Czy
    im też zakazać palenia węgla?