  • Data: 2016-05-07 12:37:42
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: gobo <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hej,
    U mnie sytuacja wygląda bardzo podobnie - za miesiąc, półtora chcę
    ruszyć z budową. Dom ok. 170m2 +37 m2 garaż na dwa auta.
    Technologia podobna, choć u mnie będzie fundament, a nie płyta.
    Zdecydowałem się na pompę ciepła, bo gazu nie mam w pobliżu, a na
    palenie czymkolwiek innym jestem za wygodny i za leniwy:)

    Pompa na pewno wyjdzie sporo więcej niż instalacja gazowa - nie da się
    ukryć. Liczę głębokość odwiertów na 230-240m. kosztować to będzie w
    przybliżeniu około 20-22tys. Do tego chciałbym pompę NIBE F1245. Łącznie
    za odwiert i pompę zapłacę więc około 50tys.
    Do tego dojdzie wentylacja mechaniczna - z 15tys.
    Odpadnie część kominów, koszt przyłączenia gazu itp. Jak wstępnie
    liczyłem koszt pompy będzie u mnie wyższy o około 20-25tys niż
    instalacja gazowa i ogrzewanie gazowe. Jest to kwota jaką mogę
    zaakceptować, tym bardziej że w lecie będę mógł chłodzić pomieszczenia.
    Piotr