    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: PC a GAZ
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <l4dki0625nkc$.dlg@myjk.org> <nprust$6bb$1@node2.news.atman.pl>
    <nprv0u$6bb$2@node2.news.atman.pl> <nps0lv$joq$1@dont-email.me>
    <57c6e3d1$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <57c6ec40$0$12548$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <nq78jr$uvv$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <6...@g...com>
    <1...@m...org>
    <9...@g...com>
    <1olemsx9q0xux$.dlg@myjk.org>
    <8...@g...com>
    <j5v5bzsybg96$.dlg@myjk.org>
    <6...@g...com>
    <l...@m...org>
    <9...@g...com>
    <1nc3gb9fymqjm$.dlg@myjk.org>
    <c...@g...com>
    Date: Thu, 8 Sep 2016 12:20:01 +0200

    Wed, 7 Sep 2016 10:44:00 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Końcowa to to co uwzględnia rekuperację i pompę. Wychodzi:
    > ogrzewanie i wentylacja 5,5 tys. kWh
    > CWU 1,4 tys. kWh
    > urządzenia pomocnicze 2,3 tys. kWh
    >
    > Czyli można powiedzieć że teoretycznie rzeczywista energia do ogrzania
    > chaty, to te 5,5 tys. kWh.
    > Trochę mnie niepokoi zużycie tych pomp, być może coś źle policzyłem?

    Nie znam parametrów ocieplenia Twojego domu (poza powierzchnią), ale to
    dużo IMHO. Ponad 2MWh na urządzenia pomocnicze to też coś sporo.

    Mnie przy 180m2 grzanej podłogi wyszło z audytu 3MWh/rok za wszystko co
    produkuje ciepło (CO, CWU, Reku). Przy 50 gr/kWh prądu, wychodzi 1500
    zł/rok, u Ciebie jakby 4500 zł. Chyba musisz to przeliczyć ponownie.

    > Po co mi przełączać zawory?

    Tobie raczej nie potrzeba. Do mojego systemu będzie potrzebne przełączanie.

    > No to przez ten czas już u mnie wyjdzie, czy to ma jakiś sens :>
    > Jakby co, to przepnę ten wymiennik na inne rurki, wyprowadzę przez
    > ścianę do ogródka i będzie chłodzić browary. O.

    LOL

    Też o tym myślałem. ;D

    --
    Pozdor