  • Data: 2020-09-06 22:38:41
    Temat: Re: PLC a elektrozawory
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Rozbudować nie mam zamiaru. I tak już w obecnej chwili jest taki gąszcz rur
    > za PC, że trudno się w tym połapać.

    Wierz mi, nie wiesz tego na pewno.

    > Jakiś link żeby wiedzieć co szukać?

    Jak masz budżet, to ładny panelik z PLC w środku, w zależności od
    potrzeb 7", 10", 12" czy 15" i tak dalej... tylko cena rośnie.
    Do tego coupler EL1100 i do niego karty jakie potrzebujesz.
    np: EL1008 jako 8 wejść cyfrowych, EL2008 jako 8 wyjść cyfrowych, EL3204
    jako 4 wejścia pod PT100/PT1000itp, cokolwiek... wybór jest ogromny.
    Zobacz beckhoff.pl->I/O->EtherCat terminals->

    A jak budżetu nie ma, to najtańszy BC9050 i do tego karty serii KL
    Zobacz na karty:
    beckhoff.pl->bus terminals-> wszelkiej maści karty typu cyfrowe
    wejścia/wyjścia, analogowe, temperaturowe, enkoderowe, sterowanie
    silnikami czy tensometrami wprost z karty, a jak mało to pomiary sieci
    energetycznej też są.
    Tutaj będziesz miał ograniczenie w ilości kart. Maksymalnie podłączysz
    255 kart do tego, ale za to karty mogą mieć nawet po 8 kanałów, więc
    raczej nie braknie ;)

    Cenowo... z głowy piszę, ale karta 8 wejść lub wyjść cyfrowych to
    okolice 40Eur, sterownik chyba 150? Nie pamiętam, ostatnio nie kupowałem
    tego. W każdym razie BC9050 ma TCP/IP i nie potrzeba żadnego ekstra
    programatora czy kabelka, można wpiąć w sieć domową i programować z
    łóżka w sypialni :)

    > Lubię czasem podłubać, ale tu założenie jest takie żeby raz zrobić i
    > zapomnieć.

    Zazdroszczę. Ale skoro tak, to cokolwiek przemysłowego się nada. Nawet
    system nierozbudowywalny, byle miał co trzeba.

    > Najważniejsze aby w ogóle działało, stąd pytanie co sobie lepiej poradzi z
    > takim założeniem.

    Pytasz czy PLC przemysłowe, czy malinka? Proszę Cię.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. przypomnij mi się jutro, poślę Ci zdjęcie szafy - dla zobrazowania
    tematu.