    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PLC a elektrozawory
    Date: Wed, 16 Sep 2020 00:06:36 +0200

    On Tue, 15 Sep 2020 22:31:43 +0200, "Irek.N."
    <t...@j...taki.jest.pl> wrote:
    > Jeżeli jest potrzeba zastosowania 10mm^2, to na pewn
    > nie będą w obwodach zabezpieczenia 25A (obojętne jakiej ch
    > arakterystyki).

    Ale w tym przypadku jest zabezpieczenie 25A na 10mm2 no i co teraz?
    Rzeczywistość znowu zaskoczyła wizjonerów? I to, uwaga, jest
    standardowe przyłącze robione przez energetykę.
    Tylko z tego powodu, że jest tam takie zabezpieczenie uznałem, że
    taki "skrót" jest dopuszczalny.
    Absolutnie nie kwestionuję użycia odpowiednich zabezpieczeń dla
    przekrojów patrząc w górę tabeli, natomiast nikt nie zabrania użycia
    mniejszego zabezpieczenia niż obciążalność przewodu.

    > Problem o który tak na prawdę pytasz w automatyce w jakiej ja s
    > ię
    > poruszam zdarza się niezwykle rzadko, żeby nie powiedzieć
    > wcale. Jak są
    > potrzeby rozdzielenia napięć (czy też sygnałów),
    > to po prostu montuje
    > się dodatkowe złączki, łączy je grzebieniem i po
    > problemie.

    Ale kwestia użycia w automatyce akurat mnie nie interesuje, to był
    temat poboczny. Mnie uczyli, że powinno się zawsze stosować drut w
    szafach a linka tylko wtedy gdy jest to niezbędnie koniecznie, np.w
    przypadku delikatnych złączy, które drut może je uszkodzić w pewnych
    okolicznościach (też dyskusyjne, ale niech mu będzie).
    Widać szkoły się zmieniły, stąd moje pytanie czemu teraz linka modna.
    Osobiście preferuję drut bo ładniej wygląda ułożony i ma trwałe
    ułożenie. Linka często ma wygniotki, które brzydko wyglądają. Nie
    wspominając o tym, że tabele obciążalności dopuszczają mniejszy o
    oczko przekrój jeśli zatosuje się drut. Uwaga, tabele za moich
    czasów, bo pewnie zaraz usłyszę, że to też się zmieniło.

    > Zupełnie inaczej wygląda sprawa, gdy rozdzielkę robi si?
    > ? amatorsko. W
    > W którymś poście pytałeś, czy można drutem
    > wejść w aparatówkę. Nie znam
    > szaf, w których przewody są łączone bezpośrednio
    > z aparatówką.

    Ja takich rozdzielni widziałem sporo, robionych przez fachowców tak
    samo się określających jak Użytkownik. Przypadek, że wszystkie były
    amatorskie? Nie sądzę.

    > Pytaj śmiało, ale nie wkurzaj się jak nie dostajesz satysf
    > akcjonującej
    > podpowiedzi. Czasami po prostu takiej nie ma.

    Trudno się nie wkurzyć, jak pytam się o konkretne rozwiązanie (nawet
    w układach amatorskich) a ten odpowiada nie na temat onanizujac się
    oczywistościami dla studentów 3 roku. Chociaż po namyśle stwierdzam,
    że nawet to zabawne patrząc jak średni personel techniczny
    emocjonuje się swoją (w gruncie rzeczy podstawową) wiedzą podniesioną
    do rangi co najmniej odkrycia promieniowania reliktowego :)

    Jak nie ma takich tulejek to odpowiedź powinna być w jednym zdaniu:
    "nie ma takich tulejek lub przejściówek".

    --
    Marek