  • Data: 2017-12-08 16:25:32
    Temat: Re: Palenie płyt w piecu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 8 Dec 2017 06:24:34 -0800 (PST), Lisciasty

    > Bo ja wiem... Kolega ma czwórkę rodzeństwa, rodzice nie byli specjalnie
    > majętni ani nie mieli wyszukanej edukacji, a cała piątka "wyszła"
    > na porządnych, wyedukowanych ludzi. Może mieli szczęście, może były
    > "inne czasy", nie wiem. Ale jakoś da się to chyba ogarnąć.

    Moja żona jest z wielodzietnej rodziny, i też wszyscy wyszli na ludzi. Ale
    to co się działo za ich młodości to się w pale nie mieści. A może właśnie
    to doświadczenie ich najlepiej wychowało? Niemniej jednak żona wspomina, że
    nigdzie nigdy nie chodziła, na żadne zajęcia dodatkowe, nic się nie uczyła
    poza szkołą i jest przez to zwyczajnie "uboga". Nie twierdzę też, że
    znacznie lepiej sobie z wychowaniem radzą bogaci, ale wtedy po co im znowu
    te pińćset plus?

> [...]
    > bo trochę normalnych rodzin dzięki temu odczuwa poprawę, kasa wchodzi do
    > obrotu w kraju i takie tam. Z drugiej strony jest też dużo patologii, która
    > te środki marnuje, a pewnie system weryfikacji i kontroli wymagałby
    > kolejnych milionów do wydania, więc z założenia część tej kasy idzie w p.
    > Z trzeciej strony, zabierając jednym ludziom kasę i przekazując innym
    > ponosi się po drodze koszty, które ktoś musi pokryć. No a z czwartej strony
    > jest to też populizm i kupowanie wyborców. Nie wiem czy więcej w tym
    > dobrego czy złego, czy może po równo, ale raczej ciężko to ustalić.

    Ja mam jedno zdanie, dawanie ryby (a w tym wypadku kiełbasy) zamiast wędki
    zawsze się kończy w jeden sposób. Te pieniądze należało, owszem dać, ale
    przekierować na budowę żłobków, przedszkoli, szkół, zapewnienie obiadów,
    stroi, jakichś porządnych zajęć pozalekcyjnych itp. Teraz to sobie ta kasa
    płynie niewiadomo gdzie.

    --
    Pozdor
    Myjk