-
Data: 2009-11-18 18:34:49
Temat: Re: Pierwsze uruchomianie kotła CO
Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
news:he1b5l$gna$1@news.interia.pl...
>> A skad sprzedawca wezmie drugi egzemplarz karty gwarancyjnej producenta ?
>
> Od producenta/importera rzecz jasna. Takie rzeczy to zaden problem,
> wystarczy chciec.
To może ja tu coś powiem, ponieważ mam bezpośrednią styczność z takimi
sytuacjami.
Dostarczenie drugiej, trzeciej czy dziesiątej karty gwarancyjnej to jest
najmniejszy problem
Załątwia się to od ręki. W wielu przypadkach wystarczy nawet kserokopia
takiej karty gwarancyjnej, bo tak naprawdę liczą się wpisy na tej karcie.
Wpis sprzedaży oraz wpis serwisanta, który dokonuje tzw. rozruchu zerowego.
>>W interesie producenta bylo zachecic gwarancja kupujacego do zakupu jego
>>produktu. Teraz w jego interesie jest by >nabywca nie obciazyl go kosztem
>>naprawy gwarancynej.
>
> I zniecheca potencjalne firmy fo wspolpracy i sprzedazy ich produktow. To
> bardzo krotkowzroczne widzenie. Niezadowolenie klientow skupia sie na
> sprzedawcy a ten przez taka laskawosc znajdzie sobie inny towar do
> sprzedazy. Tego na rynku jest jak u glupiego beretow. Wizerunek firmy jest
> w jej interesie a nie kombinowaniu na gwarancjach.
Tu się w pełni zgadzam i dodam jeszcze.
Wręczenie karty gwarancyjnej czy też jej kopii jest w interesie sprzedawcy,
ponieważ gwarancja producenta niejako wyręcza sprzedawcę z odpowiedzialności
za sprzedany wyrób. Każdy zakupiony towar poza "świadczeniem gwarancyjnym"
gwaranta w przypadku konsumentów podlega świadczeniu z tytułu "niezgodności
towaru z umową", do którego jest zobowiązany ustawowo sprzedawca. Mówiąc
najkrócej, jeżeli klient nie dostanie karty gwarancyjnej to każdą usterkę
kotła przez najbliższe 2 lata będzie musiał usunąć sprzedawca na swój koszt.
Klient, który dostanie kartę gwarancyjną zazwyczaj będzie ściągał w razie
awarii serwis gwarancyjny lub serwis producenta, dlatego też świadczenie
gwarancyjne odciąża sprzedawcę od takich roszczeń.
Jednak trzeba pamiętać, ze nie zwalnia sprzedawcy z odpowiedzialności z
tytułu "niezgodności towaru z umową", bo to reguluje ustawa i konsument ma
zawsze prawo skorzystać z takiego roszczenia reklamacyjnego.
Aby skorzystać z takiego trybu reklamacyjnego należy posiadać dowód zakupu
danego urządzenia: fakturę lub paragon.
Najnowsze wątki z tej grupy
- deltaT w pompie ciepla
- Re: Pożar w Ząbkach a polscy dyletanci
- Re: Ząbki się spaliły jak wiejskie, drewniane stodoły sprzed 50 lat
- Kup szybko nową ładowarkę do smartfona
- Architektura IIIRP: Wyjątkowa, a prymitywniejsza niż stodoła pod zaborami
- Inwentaryzacja budynku
- Traktorek do trawy na prund
- Listwa przypodłogowa pod kominek
- Czy ołowiane perowsiki, drukowane na folii to był fake ?
- Zakaz używania Kreta
- Tajemnica estakady w Chorzowie ujawniona
- Chorzów chce wyburzyć estakadę, ale ma tylko 1.ekspertyzę
- Domy w Japonii za 3000 zł
- Miliony tanich, opuszczonych domów w Japonii
- Reczne ubijanie pod chodnik
Najnowsze wątki
- 2025-07-16 deltaT w pompie ciepla
- 2025-07-14 Wkłady do zniczy...
- 2025-07-08 Re: Pożar w Ząbkach a polscy dyletanci
- 2025-07-07 Re: Ząbki się spaliły jak wiejskie, drewniane stodoły sprzed 50 lat
- 2025-07-06 Kup szybko nową ładowarkę do smartfona
- 2025-07-04 Architektura IIIRP: Wyjątkowa, a prymitywniejsza niż stodoła pod zaborami
- 2025-06-26 Inwentaryzacja budynku
- 2025-06-26 Traktorek do trawy na prund
- 2025-06-21 Listwa przypodłogowa pod kominek
- 2025-06-19 Czy ołowiane perowsiki, drukowane na folii to był fake ?
- 2025-06-18 Zakaz używania Kreta
- 2025-06-04 Tajemnica estakady w Chorzowie ujawniona
- 2025-06-03 Chorzów chce wyburzyć estakadę, ale ma tylko 1.ekspertyzę
- 2025-06-03 Domy w Japonii za 3000 zł
- 2025-05-24 Miliony tanich, opuszczonych domów w Japonii