  • Data: 2020-07-23 17:05:41
    Temat: Re: Podwyżka opłaty za wywóz śmieci
    Od: Wymuszona Zmiana <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > I co później z tymi posegragowanymi frakcjami? Plastik w Polsce nie podlega
    > recyklingowi. W warszawskich śmieciach chodzi o wydzielenie frakcji palnej
    > (papier i tworzywa sztuczne), bo te po przetworzeniu na RFD (Refuse Derived
    > Fuel) jadą do cementowni w Chełmie, gdzie są spalane. I żeby nie było --
    > palenie śmieciami w cementowni to żadna zbrodnia. To bardzo ekologiczny
    > proceder.

    Jest coś takiego jak spalanie w wysokiej temperaturze i piroliza. Tak powinny być
    spalane odpady niebezpieczne np. medyczne. Problem w tym, że spalarnie, które niby są
    spalarniami o takim przeznaczeniu, nie do końca spełniają wszystkie normy. Kiedyś
    zajmowałem się tym tematem, bo chcieli postawić taką spalarnię w okolicy
    miejscowości, gdzie mam działkę. Spalarnia, która trafiła do Polski z Austrii była
    niby nie używana i w ramach darowizny od członka Unii tylko problem w tym, że nie
    mogła zostać użyta nigdzie na zachodzie bo nie spełniała norm. Osobiście to
    sprawdzałem u dostawcy. do póki nie wiedział, że wypytuję bo będę temu przeciwny to
    opowiadał mi wszystko jak na spowiedzi. Potem temu zaprzeczał ale ja już miałem
    informacje, które potrzebowałem. Walka toczyła się między mieszkańcami a firmą, która
    chciała to zainstalować. Właśnie wtedy okazało się, że te urządzenia w warunkach
    polskich są zupełnie nieopłacalne. Reżim jaki muszą spełniać urządzenia powoduje tak
    wysokie koszty, że na pewno nie jest to działalność dochodowa.
    Nie wiem jak jest teraz bo to było ok 13 może 15 lat tremu.
    K.