    Date: Mon, 22 Nov 2021 00:07:49 +0100
    Subject: Re: "Polskie złote rączki" w TV Zoom
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-11-21 o 22:37, a a pisze:

    > Problem jest prawny
    > Towar raz sprzedany na terenie Brókselki, ma juz status towaru używanego.
    >
    > Ja rozumiem, że istnieją relacje hurtownia - instalator
    > i instalator może zwrócić materiały, których nie wykorzystał przy realizacji
    zlecenia.

    > Ale towar zwrócony ma status zwrotu, czyli produkt nie jest nowy, bo pochodzi ze
    zwrotu, czyli już raz opuścił certyfikowaną ISO9000 sieć dystrubucji i sprzedaży

    Nie odróżniasz towaru używanego od zwróconego, nieużywanego. Poza tym
    "mówimy" o produktach, na których widać ślady używania i takich, których
    nikt nie przyjmie do zwrotu jeżeli będą nosiły ślady używania lub będą
    zniszczone.

    > Na tej samej zasadzie nigdy nie kupuję butów w sklepie, gdzie 5 innych klientów
    mogło je przymierzać i pozostawić w środku grzybicę stóp, ani nie kupuję niczego w
    internetu, bo tam też jest prawo zwrotu, czyli przymierzania ubrań, butów itd. itp.
    > i towar jest tyle razy wysyłany, aż się sprzeda

    To w jaki sposób je kupujesz? Nigdy nie przymierzasz przed zakupem?
    Kupujesz kota w worku? A jeżeli przymierzasz to dlaczego uważasz, że Ty
    masz prawo przymierzać, a nikomu innemu przymierzać nie wolno?

    Dlaczego za Twoje przymierzanie ma płacić sprzedawca, skoro chcesz aby
    był rabat na towary ze zwrotów?

    > Kupuję tylko nowy towar, zapakowany, a nigdy żadnego ze zwrotu,
    > nigdy telewizora, telefonu ze zwrotu,
    > żadnego refurbished ajfona z UK,
    > czyli używanego smartfona, umytego , z nową obudową a starym wnętrzem.

    To nie jesteś "eko".

    > Przykładowo, murarz kupuje gips, cement w workach i trzyma przez miesiąc w
    wilgotnej szopie, a potem oddaje to co nie wykorzystał

    > I następny klient kupuje zawilgocony gips, cement, który ma inne parametry niż nowy
    gips, cement.

    A czasami cement czy gips nie są pakowane w worki papierowo-plastikowe,
    które są zabezpieczone przed wilgocią?

    A w wielu składach budowlanych te worki są składowane na paletach pod
    chmurką, nakryte tylko kawałkiem folii. Jak zamoczysz papierowy worek to
    Ci nie przyjmą zwrotu. A jeżeli worki nie były zalane wodą to jaka jest
    różnica? Liczy się przecież data ważności.

    > Przykładowo, instalator kupuje rurki miedziane do co i laduje do busa, na podłogę i
    one się wyginają, potem, je zwraca
    > i następny klient je kupuje i po zainstalowaniu, gałązki pozostaja łukowato wygięte
    w dół

    > Nie mówiąc już o sprzęcie elektrycznym, oświetleniowym
    >
    > Klient powinien mieć prawo wyboru i stempel na fakturze
    >
    > Sprzedawany towar nie pochodzi ze zwrotu i nie podlega zwrotowi
    >
    > A jak sprzedawany towar pochodzi ze zwrotu
    > to na fakturze powinna być adnotacja
    >
    > Sprzedawane towary pochodzą ze zwrotu
    > i 10% rabatu, gdy brak śladów używania

    Może po prostu wprowadzić opłaty 10% za przymierzanie butów i jak ich
    nie kupisz to sprzedawca miałby obowiązek wystawić je ponownie jako
    przymierzane o te 10% taniej.

    Następny klient przymierzy i zapłaci 10% i znów kolejna obniżka o 10%

    W końcu któryś z klientów kupiłby za 20 czy nawet za 10% ceny zdając
    sobie sprawę ile osób je przymierzało, a sprzedawca zarobiłby swoje.

    A jakby tak wprowadzić podobną sprzedaż np. chleba, masła, może gorzałki? :)