    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    Date: Tue, 21 Sep 2021 08:48:41 +0200

    On 21/09/2021 01:46, a a wrote:
    > Pompa ciepła hałasuje nocą, jak nie lubisz spać, bo jest to doskonałe rozwiązanie.

    Mam monoblock. Niesłyszalny ze środka. Niesłyszalny z kilku metrów na
    zewnatrz. Brak drgań. Jedyne co słyszę w budynku to pompoa c.o.

    > A gdy nadejdą srogie mrozy to się parownik oblodzi i pompa wyłączy.

    Od diabli wiedza kiedy, pompy ciepła wykonują automatyczną procedurę
    rozmrażania, korzystajac z ciepła zgrobadzonego w buforze. Dzieje się to
    automatycznie. Mogę wyjśc o dowolnej godzinie, przy dowolnej
    temperaturze i zobaczyć jak wygląda parownik. Zazwyczaj jest czysty, bez
    lodu czy szronu.

    > Bez obladzania masz gdy temp w nocy na polu +5 C, czyli dzisiaj
    > a już w listopadzie masz lód w parowniku, który działa jak izolator wymiany ciepła
    > i możesz rozmrażać, polewać gorąca wodą, ale tego nie zmienisz, że pompa jest dobra
    na dodatnie temperatury.

    Może zorientuj się, jak to teraz wygląda, zamiat bredzić od rzeczy.