  • Data: 2020-07-22 21:37:59
    Temat: Re: Praca w Niemczech
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Syn od kilku lat mieszka i pracuje w Berlinie, jego doświadzenia są
    > całkowicie odmienne. Wyjeżdżając z Polski już miał zarezerwowaną umowę
    > z pracodawcą.

    Czym zajmuje się syn w tym Berlinie?

    > Ponadto twierdzi, że nie ma takiej dowolności jak u nas,
    > że kandydat do pracy próbuje kombinować z jakimiś dziwnymi umowami, by
    > uniknąć części opodatkowania związanego z etatem.

    To nie kandydaci do pracy kombinują tylko firmy/pracodawcy. Zamiast
    zatrudniać ludzi bezpośrednio robią to przez firmy pośredniczące.

    > Ma być umowa o prace i tyle.

    To, że Twój syn ma umowę o prace, nie znaczy, że wszyscy ją mają.

    > Ordnung muss sein.

    "Ordnung muss sein" zaczęło wygasać jakieś dwie dekady temu, a do 2015
    roku w ogóle przestało mieć znaczenie.

    Tak jak napisałem wcześniej. W większości przypadków umowa jest, ale z
    firmą pośredniczącą, a nie tą, w której faktycznie pracujesz.
    Niby różnica niewielka, ale pośrednik zawiera tylko umowy terminowe;
    rok, kwartał, pół roku. Następnie podnajmuje pracowników do innych firm.
    Oczywiście za pośrednictwo kasuje co miesiąc różnicę w tym co dostaje od
    firm a tym co płaci swoim pracownikom.