  • Data: 2018-08-28 12:55:03
    Temat: Re: Projekt bramy przesuwnej
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 28 sierpnia 2018 12:35:28 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Jak nie chcesz żeby się wózki nie sypały co pół roku to lepiej IMO
    > sobie jednak policzyć albo wziąć wzór z bramy już przeliczonej... jak
    > źle przeliczysz przeciwwagę to te elementy po prostu będą mocniej
    > cierpiały :)

    Widocznie farta miałem bo kupiłem co tam było dostępne w lokalnej hurtowni
    budowlanej. Znaczy szynę kupiłem, pasujące do tej szyny wózki, rolkę i najazd
    Jakiegoś wielkiego wyboru wtedy nie było- szyna 80*80 na zamówienie były 70*70
    bodajże(w podobnej cenie co 80*80). Do tych szyn pasujące wózki i tyle
    Pospawałem, wypełnienie mam z grubych poziomych desek, ramę z profilu 4*4 bodajże
    więc cała brama dość ciężka. Działa już 10 lat, napędu się jeszcze nie dorobiłem.
    Otwiera się leciutko nawet dzieciak problemu nie ma
    Generalnie jest ponoć zasada ze przeciwwaga to połowa światła bramy czyli u autora
    wątku szyna 6 metrów będzie akurat
    Co do obciążenia wózków- jak brama długo bywa otwarta(wtedy siły na wózki największe
    są to można dokupić drugą rolkę najazdowa i drugie gniazdo najazdowe i zamontować je
    z tyłu bramy. Wtedy zarówno w pozycji otwartej jak i zamkniętej żadne dozę siły na
    wózki działać nie będą.
    Ale to przerost formy nad treścią już