  • Data: 2023-11-12 16:00:33
    Temat: Re: Rekuperacja i okap kuchenny.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 12 Nov 2023 15:02:30 +0100, Tomasz Gorbaczuk

    > Jeśli placebo (poczytaj o efekcie placebo i nocebo) działa

    Nie muszę czytać, bo znam mechanizmy. Śmieszy mnie tylko jak ktoś twierdzi
    że nieprawdą jest iż homeopatia działa tylko i wyłącznie na wiarę. Bo
    przecież tak właśnie działa. A jeszcze bardziej mnie śmieszy jak ktoś
    wierzy że coś działa tylko dlatego, bo sam stosował i "wie" -- jakby był
    jakąś wyrocznią.

    > w pewnych sytuacjach i jest stosowany w normalnym leczeniu klinicznym to
    > i hemopatia jak najbardziej działa.

    Czyli przy homeopatii działa efekt placebo.
    Z tym że ktoś na tym krocie zarabia.

    > Tu nawet nie chodzi o tą rozcieńczoną substancję czynną ale o mózg, który
    > "myśli", że jego organizm jest leczony i wspomaga naprawę organizmu.

    Dlatego w innym poście napisałem, że wydawanie kasy na preparaty
    homeopatyczne jest bez sensu, wystarczy pić wodę z cytryną i wyjdze na
    jedno -- stąd zapytałem czy Januszek czytuje też Ziębę i stosuje się do
    jego "zasad", bo JZ z tej bajki własnie jest (piętnuje "głupią" branżę
    medyczną i branżę farmaceutyczną, a jednocześnie sprzedaje swoim czytaczom
    swoje "magiczne" supelemnty). ;P

    --
    Pozdor
    Myjk