eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSejm uchwalił ustawę o budowie domów do 70 mkw. bez formalności › Re: Sejm uchwalił ustawę o budowie domów do 70 mkw. bez formalności
    Subject: Re: Sejm uchwalił ustawę o budowie domów do 70 mkw. bez formalności
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sat, 18 Sep 2021 23:19:45 +0200

    W dniu 2021-09-18 o 17:17, a a pisze:
    > "Sejm uchwalił ustawę o budowie domów do 70 mkw. bez formalności
    >
    > https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/sejm-
    uchwalil-ustawe-o-budowie-domow-do-70-mkw-bez-formal
    nosci/9nkvqwx

    Gdzieś czytałem, że już w 2015r wprowadziło ustawę, uchwaloną jeszcze za
    czasów rządów PO, na mocy której istnieje możliwość zbudowania
    jednorodzinnego domu mieszkalnego o dowolnej powierzchni bez pozwolenia,
    a tylko na zgłoszenie. Warunkiem postawienia takiego domu jest, aby
    obszar oddziaływania tego budynku mieścił się w całości na działce, na
    której budynek ten jest projektowany.

    Problem polega na tym, że mało kto korzysta z takich możliwości, bo mało
    kto o tym wie. Nawet w urzędach nie za bardzo znają te ustawy. Poza tym
    żeby budynek nie oddziaływał na sąsiednie działki to działka na której
    projektowany jest budynek bez pozwolenia musiałaby być odpowiednio duża.
    Poza tym pozostaje jeszcze kwestia określenia kiedy budynek oddziałuje,
    a kiedy nie oddziałuje na sąsiednie działki?

    Tak to zrozumiałem, ale mogę się mylić. Warto sprawdzić, bo może się
    okazać, że rząd jak zwykle tylko szerzy propagandę. Może coś ktoś wie
    więcej na ten temat?