eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSiedem skutecznych sposobów na ślimaki. Przybędą ich tysiące do ogrodu › Re: Siedem skutecznych sposobów na ślimaki. Przybędą ich tysiące do ogrodu
    From: Mateusz Viste <m...@...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Siedem skutecznych sposobów na ślimaki. Przybędą ich tysiące do
    ogrodu
    Date: Mon, 12 Jun 2023 00:30:14 +0200

    dn. 11.06.2023 o 23:11, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Winniczek zdaje się jest bardziej wybredny, w grzybach, zwałaszcza
    > trujących, nie gustuje.

    Za to może inne rzeczy wchłonąć, dla niego nieszkodliwe - a dla nas
    trujące. Tak mi przynajmniej powiedział miejscowy hodowca tych
    urokliwych brzuchonogów.

    > Za to zdarza się trujący miód. Z pszczołami nigdy
    > nic nie wiadomo, wystarczy, że taka nawtrąca się nektaru z jakiegoś
    > rododendronu. i zaniesie toto do ula

    Z przydomowego rododendronu pszczoły korzystają aż miło. I nic
    dziwnego, bo azalia to roślina nadzwyczaj nektarodajna. Następnie
    znoszą ten wziątek do ula, a mi zdarza się przenieść go po czasie z ula
    do domu celem spożycia. I póki co żyję (a przynajmniej tak mi się
    wydaje). Obawy dot. rododendronu w naszych szerokościach geograficznych
    uważam zatem za nieco przesadne.

    Większy niepokój, jeśli już, mógłby budzić miód z naparstnicy. Ale i
    tutaj nie ma szczególnego powodu do paniki - a nawet wręcz przeciwnie.
    Wiele w tym temacie mógłby wyjaśnić Filip Bombastus, gdyby ów mąż
    czcigodny miał dostęp do usenetu.

    W kontekście miodów i ich potencjalnej szkodliwości, warto byłoby
    również zainteresować się miodem spadziowym - bo ten to już w ogóle nie
    wiadomo, z czego zrobiony. Tzn. wiadomo, że z odchodów mszyc, ale co
    te mszyce zjadły, zanim sobie ulżyły, to już w dużej mierze zagadka.

    Mateusz