  • Data: 2022-12-01 11:18:32
    Temat: Re: Straty ciepła na 20 metrach rury w ziemi
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01-12-2022 o 10:51, Myjk pisze:

    > Otuliny na rurach gazowych są takie, jakie się kupi. Są albo gównootuliny
    > (biała pianka), albo dobre otuliny (kauczuk). To samo jest z wodnymi.
    > Kwestia ceny.

    A propos - jak mi montowali w kotłowni ogrzewacz przepływowy do cwu, to
    rurki które do niego idą zostawili nieocieplone.
    A mają tak z 1 do 1,5 metra od posadzki.
    Czy to może mieć jakieś decydujące znaczenie, skoro dalej rurki idą i
    tak zimną posadzką?

    Zimą woda się szybko mi wychładza, a że podgrzewacz jest turbo, to nie
    zaczyna od razu podgrzewać wody, więc na piętrze mam ją ciepłą dopiero
    po dobrych kilkudziesięciu sekundach.

    Czy ocieplenie tego kawałka rurek biegnących po ścianie w kotłowni, jest
    tu w stanie coś zmienić w zauważalny sposób?