  • Data: 2022-12-04 21:56:29
    Temat: Re: Straty ciepła na 20 metrach rury w ziemi
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 4 grudnia 2022 o 14:52:49 UTC+1 Jacek napisał(a):
    > Split.
    > Już sobie dałem spokój. Z jednostki zewnętrznej w trybie grzania idzie
    > gorący gaz, a więc straty ciepła mają znaczenie. W trybie chłodzenia
    > idzie ciecz, więc tu nie ma problemu.
    > Stawiam pompę ciepła bezpośrednio przy ścianie chałupy.
    > Jacek
    A teraz wyobraź sobie sytuację że sprężarka jest w budynku. A na zewnątrz latem idzie
    do zewnętrznego wymiennika ciepła gorący czynnik a zimą zimny czynnik. W jednostce
    zewnętrznej jest jeszcze wentylator i nic więcej. Sprężarka nie musi startować przy
    -10. Olej w niej zawsze jest płynny. Sprężarka szybko dochodzi do optymalnej
    temperatury pracy i jest zawsze dobrze smarowana. Wydłuży to jej żywotność
    dwukrotnie. Zima straty w agregacie dołożą się do ogrzewania budynku a nie atmosfery.
    Miedziana rurkę wystarczy zabezpieczyć na przykład owijając taśma samowulkanizujaca
    albo rurka termokurczliwa. Można ją zakopać na 20 centymetrach. Puścić po ziemi albo
    na słupach.