  • Data: 2022-12-04 22:26:00
    Temat: Re: Straty ciepła na 20 metrach rury w ziemi
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sunday, 4 December 2022 at 21:56:31 UTC+1, 4...@g...com wrote:
    > A teraz wyobraź sobie sytuację że sprężarka jest w budynku. A na zewnątrz latem
    idzie do zewnętrznego wymiennika ciepła gorący czynnik a zimą zimny czynnik. W
    jednostce zewnętrznej jest jeszcze wentylator i nic więcej. Sprężarka nie musi
    startować przy -10. Olej w niej zawsze jest płynny. Sprężarka szybko dochodzi do
    optymalnej temperatury pracy i jest zawsze dobrze smarowana. Wydłuży to jej żywotność
    dwukrotnie. Zima straty w agregacie dołożą się do ogrzewania budynku a nie atmosfery.
    Miedziana rurkę wystarczy zabezpieczyć na przykład owijając taśma samowulkanizujaca
    albo rurka termokurczliwa. Można ją zakopać na 20 centymetrach. Puścić po ziemi albo
    na słupach.
    ---Miedziana rurkę wystarczy zabezpieczyć na przykład owijając taśma
    samowulkanizujaca albo rurka termokurczliwa. Można ją zakopać na 20 centymetrach.
    Puścić po ziemi albo na słupach

    zimą, podczas mrozów na słupach ?