  • Data: 2022-12-05 11:44:36
    Temat: Re: Straty ciepła na 20 metrach rury w ziemi
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 5 grudnia 2022 o 11:27:02 UTC+1 Janusz napisał(a):

    > To ci się tylko tak wydaje, nawet nie wiesz jakie uderzenia hydrauliczne
    > są w tych rurach, dlatego aby je ograniczyć co 2-3 piętra na pionowych
    > rurach sa dawane tzw 'S'-ki.
    > Ale rury i uszczelki wytrzymują, i pewnie wytrzymają więcej.

    e... u mnie nawet żadnych uszczelek nie ma
    to blok z lat 70tych, kanalizacja jest z typowych wtedy rur żeliwnych, jedna wchodzi
    w drugą i to wystarcza, żeby nie ciekło...
    żeby nie śmierdziało, to od zewnątrz uszczelniane było kitem, u mnie przez
    zabudowaniem tego (bo pion był oczywiście na wierzchu) dodatkowo zostało uszczelnine
    silikonem

    Jeśli potrzebna jest jakaś naprawa, to wycinają najczęściej kawałek lub wyjmują do
    najbliższego łączenia i wstawiają z tworzywa...

    Oczywiście jakieś uderzenia ścieków są, pewnie jakieś "spowalniacze" ale nie na
    żadnych łączeniach, dochodzących przyłączach... bo by w zlewach i kiblach bulgotało
    ;)
    W takiej pionowej rurze nie ma prawa pojawić się w żadnym miejscu realny "poziom
    wody" na cały przekrój rury , bo się wyleje...