  • Data: 2022-12-06 10:41:15
    Temat: Re: Straty ciepła na 20 metrach rury w ziemi
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 6 grudnia 2022 o 09:53:34 UTC+1 Janusz napisał(a):

    > Noo pisałeś o przyłączach. Tam są zbędne.

    to już mocny offtop się robi...
    mogę tylko napisać jak wygląda to u mnie w łazience:
    od dołu patrząc, wszystko żeliwne:
    - trójnik z wyjściem na kratkę odpływową, też żeliwną, wszystko w stropie (ta
    kratka z syfonem została wywalona, wstawiona tam rurka kanalizacyjna z tworzywa i
    wszystko zalane na amen jakimś wodoodpornym CX 5 bodajże)
    - nad nim kolejny trójnik do kibla
    - powyżej kolejny do umywalki
    - i na tym cała już pionowa rura w strop wyżej

    wszystkie te łączenia zostały zasilikonowane, bo po prostu śmierdziało, natomiast nic
    nie ciekło, bo nie ma tam nigdy stojącej wody, przez łączenia przelatuje, bo w górę
    nie popłynie ;)
    parę lat temu coś znów zaczęło śmierdzieć, już w zabudowanym pionie, więc żeby nie
    rozbierać tego wpakowałem tam ze 2 pianki pistoletem z półmetrowym wężykiem... ;)

    BTW dobrych kilka lat temu sąsiad z góry miał zapchane... skończyło się skuciem
    obudowy, wycięciem kawałka tej pionowej rury, wyciągnięciem cegły z kanalizacji ;) i
    załataniem tego rurą z tworzywa...
    Cegłę zapewne wrzuciła ekipa robiąca remont (przez przypadek?) , ale remontowane były
    2 mieszkania, więc winnego brak...