  • Data: 2011-01-11 15:15:08
    Temat: Re: Transformator z hamerykanskiego na polskie.
    Od: BearBag <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wiekszosc urzadzen elektronicznych, w tym komputery, telewizory, kino
    > domowe itp. w Stanach, dostepnych jest z uniwersalnym AC/DC 230/110,
    > wystarczy tylko z tylu przelaczyc lub w wiekszosci nawet nie trzeba, same
    > wykrywaja, w Polsce wystarczy tylko zmienic wtyczke - przewód, widzialem to
    > rowniez w sprzecie AGD typu odkurzacz, parowar, suszarka do wlosów, toster,
    > mikrofala itp.

    Nie przesadzaj z tym "wiekszosc". Cześć elektroniki na pewno jest, ale to
    tylko cześć, tak na moje własne oko to tylko 30-40% rynku, tam gdzie nie
    powoduje to zwrostu kosztów produkcji urzadzenia. Nawet duża cześć
    telewizorów i niektore laptopy, działają tlyko na 110V. Wiem bo kiedys
    chcialem kupić i to i to w USA. Trzeba uwazać.
    Pozostale tam kupione sprzety trzeba by przerabiac albo własnie zrobić
    sobie instalke na 110V.