  • Data: 2019-12-21 15:28:15
    Temat: Re: Ustawienie kotła gazowego - temperatury
    Od: Budyń <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 21 grudnia 2019 13:00:03 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:

    > :)
    > niby temperatury wody niewysokie a na dworze tez nie jest przesadnie
    > zimno a jednak za gaz wychodzi ponad 500zł miesiecznie.
    > nie ma tragedii bo opał kosztował tyle samo niemniej probuje sie tego
    > nauczyc i rozkminic co jest najbardziej optymalne.

    zużywasz dosc duzo a to oznacza ze dom jest srednio/słabo ocieplony. Potrzebuje dużo
    energii. A energia to temperatura x czas, dasz wyższą temperaturę to bedzie krócej
    grzał.
    Wcale nie uważam że niska da ci oszczędnosci. Jesli piec jest kondensacyjny to ma
    pracowac ponizej punktu kondensacji, a potem to im niżej tym lepiej ale bez przesady,
    wcale niekoniecznie trzeba iść na najniższą temperaturę na piecu.
    A jak piec nie jest kondensacyjny to inna rozmowa.
    U mnie na kondensacyjnym ustawilem na 50stopni.

    > Z tego co rozumiem - musze sobie wyczuc taka zaleznosc:
    > temperatura na dworze - teperatura wody - oczekiwana temperatura w domu

    nie, masz ustawic jedną temperaturę, powiedzmy 40stopni, sterownik pokojowy ma
    włączać ogrzewanie domu kiedy temperatura w domu spadnie. I koniec.
    Sterownik pogodowy to inna bajka, nie ma koniecznosci takiego używania.

    > (inna w dzien, inna w nocy)

    testowałem, zysków z tego tytułu nie było.

    b.