  • Data: 2022-08-15 20:45:56
    Temat: Re: Warto teraz sprzedać mieszkanie.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 15 sierpnia 2022 o 19:49:54 UTC+2 Kris napisał(a):
> [...]
    Baranowski, analityk portalu Domiporta.pl. Ceny sprzedaży mieszkań, w niektórych
    miastach zaczęły spadać, a ponadto serwisy nieruchomościowe puchną od ofert z rynku
    wtórnego."
    Jak widać po zajawce artykułu nie tylko ja zauważyłem że rynek wtórny będzie kluczowy
    w cenach nieruchomości i cenach najmu.
    > "...Dlaczego wierzysz jakiemuś artykułowi w gazecie ...."
    Nie wiem skąd wniosek że wierzę jakiemuś artykułowi. Mogę się z autorem zgadzać,
    zgadzać po części abo nie zgadzać. Zgadzam się w kwestii że teraz jest jeszcze czas
    żeby w miarze dobrze sprzedać mieszkanie. Bo dobrze sprzedać już było i się nie
    wróci. Inna sprawa co zrobić z pieniędzmi żeby nie traciły na wartości. Na pewno nie
    kupić mieszkania. Zgadzam się że rynek wtórny będzie kluczowy jeśli idzie o ceny
    sprzedaży i najmu. Większość mieszkań w Polsce została kupiona od spółdzielni czy
    gmin za niewielkie pieniądze. Tak 10-15% wartości rynkowej. W Łodzi to jedyne było
    100 metrow za 14 tysięcy. W innych miastach było podobnie. Mieszkania były
    sprzedawane najemcom za 100-200 złotych za metr. Teraz mogą kosztować po remontach i
    15000 złotych za metr. To jak ktoś bedzie szybko potrzebował kasy to ma z czego
    opuścić i będzie u się opłacało. Dzisiaj budowane kosztują w okolicach dziesięciu
    tysięcy za metr. Ale jak doliczyć obsługę kredytu to wyjdzie 15-20 tysięcy za metr.
    Jeśli ma być jakieś niewielki popyt na mieszkania to będzie na mieszkania z rynku
    wtórnego. Koszty stałe w używanych są niższe. Za te same pieniądze można mieć
    dwa-trzy razy większe niż nowe. W wielu przypadkach lokalizacja może być dużo
    korzystniejsza. Podobnie z najmem. Ktoś kto kupił żeby zarobić na najmie chciałby
    odrobić zapłacona kasę. Jak ma kredyt jeszcze gorzej bo może nie trafić frajera co za
    współczesne bardzo małe mieszkanie zapłaci trzy razy większy czynsz niż za używane.
    Taki co dostał w spadku mieszkanie po dziadkach którzy zmarli, w sytuacji zapaści na
    rynku najmu może być zadowolony jak dostanie górką dwieście złotych ponad koszty. Po
    wojnie w PRL zbudowanych było z 10 milionów mieszkań.