    Date: Fri, 19 Aug 2022 18:03:33 +0200
    Subject: Re: Warto teraz sprzedać mieszkanie.
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <tdft74$ua2$1$Cav@news.chmurka.net> <tdi01j$chj5$1@dont-email.me>
    <tdic74$igr$1$Cav@news.chmurka.net>
    <fpcw2cs34t31$.1gumvics8smf5$.dlg@40tude.net>
    <62fde99f$0$568$65785112@news.neostrada.pl>
    <tdkum1$87v$1$Cav@news.chmurka.net>
    <62fe161f$0$447$65785112@news.neostrada.pl>
    <tdl615$cii$1$Cav@news.chmurka.net>
    <62feb746$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
    <tdn848$n1b$2$Cav@news.chmurka.net>
    <62ff5853$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <tdnm7c$vn7$1$Cav@news.chmurka.net>
    <62ff6406$0$472$65785112@news.neostrada.pl>
    <tdnoqo$1dc$1$Cav@news.chmurka.net>
    <62ff6c2b$0$565$65785112@news.neostrada.pl>
    <tdnqqu$4en$1$Cav@news.chmurka.net>
    From: Pete <n...@n...com>

    W dniu 19.08.2022 o 13:06, Cavallino pisze:

    > O ile nie jest to kawałek jakiegoś budynku.
    > Jak sobie je postawisz na środku własnego pola, nie będzie oddziaływało
    > na okoliczne nieruchomości, to jest jak piszesz.
    >
    > Mieszkanie w budynku to jednak coś innego.
    > Wraz z nim nabyłeś też prawa i obowiązki w stosunku do całej nieruchomości.

    Dodadzą mi kogoś z kwaterunku? Bez jaj :D

    > Niestety ściany tak łatwo nie dają się chłodzić powietrzem.

    Ciekawa teoria :)

    Tak samo się chłodzą jak i ogrzewają - dokładnie tym samym medium

    > Przez to nocą w godzinę czy powietrze wracają do temperatury sprzed
    > włączenia klimy, mimo że nic już go teoretycznie nie grzeje.

    Hint:
    Uwaga trudne słowo - akumulacja

    > Sprawdzone co noc w praktyce.
    > Wieczorem mam 19 stopni, a rano już 25.

    Może sąsiad grzeje? Może trzeba mu zapłacić za to?
    :P

    > Nie - to tylko wrażenie kogoś bez wiedzy w temacie spraw własnościowych.

    Na szczęście moja wspólnota jest zacofana i nie stosuje tej wiedzy
    objawionej w praktyce.
    Do tego byłybypotrzebne trójki robotniczo - chłopskie niczym kontrola
    antydopingowa - ale zamiast probówek na mocz byliby zaopatrzeni w
    termometr (koniecznie legalizowany) do pomiarów temperatur w
    poszczególnych lokalach i liczenie kto komu grzeje, i kto ile komu ma
    zapłacić.
    ROTFL.

    > No nie.
    > Gdyby przewidziałby, to by ściany zaizolował termicznie.

    I sądzisz, że dzięki izolacji, ciepło nie ucieka na zewnątrz? LOL :)

    > Ale nie może wyłączyć pobierania cudzego ciepła przez ściany.

    Tak jak i dźwięków, fal radiowych i paru innych rzeczy.

    > Nie ma takowej.

    To jak policzyć kwotę karnej dopłaty przy zerowym zużyciu ciepła???
    Konkrety poproszę.

    > I zupełnie nie chodzi o temperaturę w mieszkaniu, tylko o korzystanie z
    > czyjegoś ciepła.

    Czyjego konkretnie?
    Sąsiada z lewej czy z prawej? A może sąsiad z lewej grzał się ciepłem od
    sąsiada z dołu?
    A z prawej grzał farelką, bo z grzejników za słabo, więc dużo drożej
    płacił za ciepło.

    > Nieprawda.

    Prawda.
    Wygrałem?

    > To że czegoś nie rozumiesz, albo nie chcesz przyjąć do wiadomości, nie
    > oznacza że to coś nie istnieje.
    >
    > Mylisz to z kulawym opomiarowaniem, a to nie to samo.

    Konkretnie, jak chcesz policzyć zużyte ciepło?

    > Jak naprawdę nie wiesz, to sobie w google wrzuć.

    Wrzuciłem i wyszło to co napisałem.

    > A kto płaci za straty po drodze?

    Ja, Ty, społeczeństwo.

    > Te które jak zeznajesz nie istnieją? ;-)

    Istnieją i są rozkładane na 1GJ dostarczonej energii. Na wszystkich
    członków/każdy węzeł.

    --
    Pete