  • Data: 2022-08-19 18:05:11
    Temat: Re: Warto teraz sprzedać mieszkanie.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Temperatura w pomieszczeniu zatem spadnie, mimo parzącego kaloryfera
    > tuż pod oknem. W ramach "płacenia za temperaturę pomieszczenia" taki
    > lokator zapłaci więc mniej, niż oszczędny sąsiad siedzący przy zupełnie
    > zakręconych kaloryferach. Po mojemu to bardzo słabe jest.

    Zawsze najsłabszym ogniwem jest człowiek. Nie każdy nadaje się do życia
    razem z innymi ludźmi. Pomijając złośliwości i głupotę, problem wietrzenia
    jest mało istotny. Ci, co wietrzą, nie robią tego ponad miarę. A ci co
    nie -- mogą czuć się wygrani.

    > I nie żebym wymyślał jakieś dziwne sytuacje - takie otwieranie okien na
    > oścież w środku zimy, przez kilka godzin, przy parzącym kaloryferze,
    > jest zachowaniem które zaobserwowałem lata temu u miejskiej rodziny
    > mieszkającej w wielkiej płycie. Od tego czasu stałem się bardzo nieufny
    > względem takich "wspólnotowych" rozliczeń.

    Ja robię podobnie. To znaczy nie przy parzącym, tylko przy normalnym.
    I nie na kilka godzin, a na kwadrans. A sam za wszystko płacę. Ponadto
    potrafię to i owo policzyć, a przynajmniej oszacować. Zakręcanie kurków
    na czas wietrzenia nie ma żadnego sensu.

    > System z indywidualnym licznikiem ciepła na wejściu mieszkania dużo
    > bardziej mi się podoba.

    Domyśliłem się. To zresztą jest pogląd dominujący wśród Polaków, nic
    niezwykłego. Oczywiście w pakiecie do tych poglądów jest zakręcenie
    wszystkiego i zerowa opłata. To zwykle podoba się jeszcze bardziej.

    --
    Jarek