    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wiezba do oceny
    Date: Fri, 30 Apr 2010 19:12:08 +0200

    kiki pisze:

    > Jesteś mądrzejszy. Nic to nie da, bo ocieplona nie znaczy ogrzewana.
    > Przyklej do niego kilka cm wełny elewacyjnej i obrób siatką. Masz ostatnią
    > szansę przed zakończeniem dachu.

    zaraz zaraz...
    Przecież komin nad dachem jest wykończony klinkierem... może czegoś tu
    nie kumam, ale na klinkier, czy pod klinkier mam dać tą wełnę o której
    piszesz?
    Między przejściem komina przez sufit, a połacią dachu jest jeszcze
    jakieś półtora metra i to w przypadku obu kominów...
    Pod połać dam wełnę, na sufit - między jętki - dam drugą warstwę wełny.
    Komin teraz jeszcze ocieplać w przestrzeni między sufitem, a połacią?
    Mogę to zrobić - koszt niweielki - ale... jakie jest uzasadnienie
    takiego posunięcia? :-) Przecież komin - jak wspominałem - jest już
    ocieplony, ponadto on sam z definicji wydziela trochę ciepła, choćby nie
    wiem jak był ocieplony, zatem na wysokości sufitu już lodowaty nie
    będzie nawet gdybym go wcale nie ocieplał :-). Chyba, że się mylę...

    > I nie zapomnij o wiatroizolacji przed przybiciem deskowania.

    Czy szczelnie położona papa na deskowaniu nie jest wystarczającą
    wiatroizolacją?

    > Daj najpierw membranę, później nabij deski o grubości 5-6cm i o szerokości
    > krokwii na same krokwie i dopiero na to daj deskowanie.
    > Utworzy ci się naturalna szczelina wentylacyjna ale przy okazji z wełny nie
    > wydmucha ci ciepła.

    Przecież wełna z definicji musi być wentylowana...
    Nie bardzo rozumiem.

    Krokwie mam o szerokości 16 cm. Jak na nie nabiję deskowanie, a to
    przykryję papą, to muszę pod deskowaniem zostawić szczelinę kilku cm,
    żeby tak wełna, jak i deski wysychały w razie przedostania się tam wody
    w postaci pary, czy kropel z deszczu/śniegu.
    Jak zrobię wiatroizolację, to jak niby ta wełna ma się wentylować?

    Jak wełny nie będę wentylować, to ona zawilgnie i przestanie spełniać
    swoją funkcję termoizolacyjną. Jeżeli chodzi natomiast o przenikanie
    wiatru przez wełnę... jeśli zrobię szczelinę kilku cm pod deskowaniem, a
    potem dam w dwóch warstwach 25 cm wełny, to nie ma prawa nic zawiewać -
    kwestia dokładności ułożenia wełny.

    Nie rozumiem Twojego toku myslenia. Gdzie u Ciebie wentylacja wełny
    skoro chcesz dać wiatroizolację? Czy to znaczy, że nie powinienem od
    dołu wpuścić powietrza pod deskowanie?
    Wiatroizolacją będzie u mnie papa na pełnym deskowaniu.

    pozdr.
    robercik-us