  • 1. Data: 2010-04-23 17:33:56
    Temat: Wiezba do oceny
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Czolem :-)

    Majster wlasnie zrobil wiezbe - dzis przyjechalem na budowe i zrobilem
    troche fotek.
    Prosilbym Was o lookniecie na ten moj przyszly dom i ocene, czy wg Was
    wiezba jest ok?
    Nie bardzo wiem co mam pstrykac :-).

    http://picasaweb.google.pl/robercikus/WiezbaDachowa#

    pozdr.
    robercik-us

  • 2. Data: 2010-04-23 18:01:23
    Temat: Re: Wiezba do oceny
    Od: "adi" <a...@g...com>

    ładna :) wszystko jest ok

  • 3. Data: 2010-04-23 18:03:13
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

> [...]
    > troche fotek.
    > Prosilbym Was o lookniecie na ten moj przyszly dom i ocene, czy wg Was

    TAk na szybko moim zdaniem to tak:

    -ściany szczytowe za wysko wymurowane tzn powinny być do dolnej krawędzi
    krkowi tak żebyś tam mógł włożyc ocieplnie, bo inaczej będzie Ci od dachówek
    przemarzać.
    -na zdjęciu 10 trochę małe kamy (czyli te podcicięca krowki które się
    opirają na murłacie), tam dalej masz w sumie belkę, ale może ci kręcić
    murłatą.
    -na zdjęciu 4 niech ci założą drugą krokiew oprzy tynm daszku gdzie chybva
    będzie taras, tak jak po lewej stornie przy ścianie bocznej, będzi Ci
    łatwiej zrobić podbitkę, bo później dasz styropian i trza będzi ekręcic łatę
    do styropiany przez długie (drogie) kołki.

    Posprawdzaj czy wszędzie śa podobne kamy bo jak nie to znaczt że coś nie
    jest poziomo.
    Sprawdź przekątne dachu.

    To według mnie tyle, oczywiście ja nie jestem fachowcem, tylko fahofcem :),
    więc się za dużo nie znam.
    I niech ta sama ekpia Ci robi dachówkę i nie płąć całości za wieźbę póki nie
    zaczną robić dachówki.
    Bo później znikną i będzie musiał szukać ekpipy a kolejna powie, że dach
    krzywy i spier.... pokrycie :).

    Pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2010-04-23 18:38:13
    Od: "adi" <a...@g...com>

    przypatrz się dobrze kolego ścianom szczytowym :), co do małych kem to co to
    niby ma wspólnego z murłatą??

  • 5. Data: 2010-04-23 19:02:40
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > przypatrz się dobrze kolego ścianom szczytowym :), co do małych kem to co
    > to niby ma wspólnego z murłatą??

    Kem kama sam nie wiem jak to się nazywa, ale powinna być nacięta na 1/3-1/4
    grubości krokwi.
    Wtedy lepiej leży na murłacie, i na większej powierzchni rozkłada się
    nacisk.
    No taraz się przypatrzyłem, ale według mnei tam jest nadla za mało miejsca.
    Wełny powinno być tam tyle co między krokwiami.

    Ja tam może czepliwy jestem bo właśnie jestem po remoncoie nowego dachu (2
    letniego) :).

    Pozdrawiam
    Michał

  • 6. Data: 2010-04-23 19:07:23
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > pozdr.
    > robercik-us

    O wiezbie nic nie powiem bo sie nie znam ale nastepnym razem jak
    bedziesz robil zdjecia, rob z opcja flash. Tego typu zdjeciom nic nie
    zaszkodzi a na pewno doswietlisz niektore detale.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 7. Data: 2010-04-23 19:28:31
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > -ściany szczytowe za wysko wymurowane tzn powinny być do dolnej krawędzi
    > krkowi tak żebyś tam mógł włożyc ocieplnie, bo inaczej będzie Ci od

    SŁUSZNA UWAGA!

    > -na zdjęciu 10 trochę małe kamy (czyli te podcicięca krowki które się
    > opirają na murłacie), tam dalej masz w sumie belkę, ale może ci kręcić
    > murłatą.

    MI TEŻ PODPADAJĄ

> [...]
    > nie zaczną robić dachówki.
    > Bo później znikną i będzie musiał szukać ekpipy a kolejna powie, że dach

    ŚWIĘTA PRAWDA

    > Pozdrawiam
    > Michał

    pozdrawiam
    Janusz

    P.s. Ciekawy projekt!

  • 8. Data: 2010-04-23 19:35:26
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > Prosilbym Was o lookniecie na ten moj przyszly dom i ocene, czy wg
    > Was wiezba jest ok?
    W ładnym miejscu budujesz. Górale są niezrównani jeśli chodzi o
    ciesielkę, więc o więźbę możesz być spokojny.
    Nie widać dokładnie na zdjęciach, ale przy kominie krokwie powinny być
    odległe o 15 cm od kanału wentylacyjnego i 30 cm od dymnego. U ciebie
    jest chyba mniej.

    Adam

  • 9. Data: 2010-04-23 19:52:35
    Od: "amir" <a...@g...pl>

> [...]
    > Nie widać dokładnie na zdjęciach, ale przy kominie krokwie powinny być
    > odległe o 15 cm od kanału wentylacyjnego i 30 cm od dymnego. U ciebie jest

    to prawda, u mnie wyszlo 2cm od dymnego, ale ktory na szczesci enie bede
    uzywal
    architeket kazal dac tam plyte niepalna,

    wiec nie powinno byc wiekszego problem

    Jednak ma problem ten co ja mialem i teraz sporo poprawienie mnie
    kosztowalo.

    mianowicie mogl zakonczyc szczytowe sciany syropianem minimum 10cm,
    i boczne tez styropian powinien dac, bo przez te dziurki w porotermach
    cieplo bedzie uciekalo do dachowek, i przymarazac będzie.

    U siebie musialem wycinac od srodka i wstawiac pod szczytowe sciny styropian

  • 10. Data: 2010-04-23 19:57:06
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    amir pisze:

    > U siebie musialem wycinac od srodka i wstawiac pod szczytowe sciny
    > styropian

    Daje deskowanie i majster zostawił piec cm, bo mam troche styroduru. Ten
    styrodur tam wlozymy i bedzie git. Miedzy szczyty, a deskowanie.
    Ostatnia krokiew nie bedzie oparta na szczycie :)

    pozdr.
    robercik-us