  • 1. Data: 2010-04-23 13:47:40
    Temat: Przyłacze Wody i kanalizacji
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    Jestem nadgorliwy, i chcę płacić za wodę, no ale nie ma lekko

    Niedawno podłaczono u mnie przyłacze wody i kanalizacji. Od kilku dni walczę
    aby mi zamontowali mi licznik (wode już mam w domu), jednak nie jest to
    takie proste, muszę zleceic geodecie mapkę powykonawczą (jeden chcial 600,
    ale znalazlem za 500zł) wody i kanalizacji.

    Dopiero z mapką i aktem notarialnym mam się udać do WIK-u podpisać umowe
    oraz umówić na instalcję licznika.

    Zrobienie mapki, ze względu na sprawy urzędowe u nas, potrwa ok 1 miesiąca,
    a co do tego czasu? Mam używać gratis wodę?
    Bo przecież licznika nie chca wcześniej mi dać, a mam robioną instalację
    grzewczą i przydałbymi sie już

    zakładając, ze jak zgłoszę się do WIK za rok może dwa to co? będzie woda
    gratis?
    Umowy nie mam jeszcze podpisanej.

    PS czy mogę się domagać podłaczenia licznika osobnęgo dla ogrodu, i osobnego
    dla domu, aby za scieki mniej placic, ponoć tak można?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-23 14:24:12
    Temat: Re: Przyłacze Wody i kanalizacji
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chcial 600, ale znalazlem za 500zł) wody i kanalizacji.
    >
    > Dopiero z mapką i aktem notarialnym mam się udać do WIK-u podpisać umowe

    Jakies jaja tam u was.
    Ja robiłem sam przyłącze(a miałem prawie 100metrów )wod kan i podejście pod
    wodomierz. Zgłosiłem odbiór przyjechali odebrali przyłacza zamontowali
    wodomierz podpisałem z nimi umowe i tyle.
    apke jedyna jaka robiem to przed odbiorem domu pokazałem wtedy geodecie
    gdzie jesty przylącze on to narysował zrobił mapke i wtedy robiłem odbiór
    budynku

    >.
    >
    > PS czy mogę się domagać podłaczenia licznika osobnęgo dla ogrodu, i
    > osobnego dla domu, aby za scieki mniej placic, ponoć tak można?
    Licznik a własciwie podlicznik ogrodowy zakładasz samemu. Zakład wodociągowy
    tylko go oplombowuje i podpisujesz z nimi umowe. Wczesniej wystepujesz o
    warunki dostajesz kartke papieru z opisem jak to ma byc zrobione tak robisz
    oni przyjezdzaja plomba i odbiór.
    Za tą wode nie płacisz mniej tylko że nie płacisz za ścieki wg wskazań tego
    podlicznika

    Krzysiek

  • 3. Data: 2010-04-23 16:46:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Amir pisze:

> [...]
    > takie proste, muszę zleceic geodecie mapkę powykonawczą (jeden chcial 600,
    > ale znalazlem za 500zł) wody i kanalizacji.

    Dziwne zwyczaje. U Ciebie i dostawcom mediów ;)

    Primo: ja licznik sobie zamontowałem już na etapie kładzenia zaczątków
    instalacji hydraulicznej w domu. Wprawdzie wodę mam z własnej studni,
    ale to niewielka różnica - po prostu rura wchodząca do domu idzie z
    mojej własnej studni, a tak byłaby z wodociągu. Wpychanie licznika w już
    istniejąca hydraulikę jest IMHO nieco niewygodne.

    Secundo: jako że chciałem korzystać z kanalizacji, która już była
    przyłączona, jeszcze w trakcie budowy - zamówiłem wizytę gościa z
    gminnego zakładu usług komunalnych (dobierają ścieki i dostarczają wodę,
    który oplombował licznik (zestawy z licznikami mają miejsca do
    zamocowania plomby). Przy okazji podpisałem umowę.

    Koniec sprawy.

    Odbiór geodezyjny (zakończenie budowy) miałem dużo później.

  • 4. Data: 2010-04-23 17:45:27
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości

    > Wprawdzie wodę mam z własnej studni, ale to niewielka różnica

    Ogromna. Wodociągi chcą inwentaryzacji geodezyjnej PRZYŁĄCZA a nie budynku. U ciebie
    przyłącza nie budowano to i umowę zawarto natychmiast.

  • 5. Data: 2010-04-23 19:31:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    William Bonawentura pisze:
> [...]
    >
    > Ogromna. Wodociągi chcą inwentaryzacji geodezyjnej PRZYŁĄCZA a nie budynku.
    > U ciebie przyłącza nie budowano to i umowę zawarto natychmiast.

    Budowano (a konkretnie - sam budowałem ). Od domu do studzienki
    kanalizacyjnej.

    Oni robili tylko do studzienki na mojej działce - połączenia z domem w
    ich projekcie kanalizacji nie było.

  • 6. Data: 2010-04-23 20:28:22
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:4bd1ced0

    > Ogromna. Wodociągi chcą inwentaryzacji geodezyjnej PRZYŁĄCZA a nie
    > budynku.

    Ja miałem ponad 80 metrów przyłacza i inwentaryzacji nie wymagali.

    Kris