  • 1. Data: 2010-04-23 09:56:37
    Temat: Składanie szafy
    Od: tall_30 <s...@g...com>

    Witam
    Samodzielnie robie sobie szafe do piwnicy i ...
    Powycinałem w firmie z płyt MDF elementy z której będe robił szafe. Na
    miejsce wycieli mi również otwory pod zawiasy.
    W sobote chciałbym to skręcić wszystko do kupy.
    Mam tylko jeden problem. W jaki sposób wyznaczyć miejsce na korpusie
    szafy w którym będą zawiasy.
    S.

  • 2. Data: 2010-04-23 10:15:55
    Temat: Re: Składanie szafy
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > W jaki sposób wyznaczyć miejsce na korpusie szafy w którym będą zawiasy.

    ja przykręcam zawias z jednej strony (do drzwi albo scianki)
    i od środka ołówkiem rysyje obrys zawiasu przy zamkniętch drzwiach
    jak?
    przez druga połowkę, jak szawka dwudrzwiowa
    albo zamiast dzwiczek, tymczasowo daję deseczkę (szablon)
    o grubości i wysokosci drzwi

  • 3. Data: 2010-04-23 10:32:25
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    qlphon pisze:

> [...]
    > jak?
    > przez druga połowkę, jak szawka dwudrzwiowa
    > albo zamiast dzwiczek, tymczasowo daję deseczkę (szablon)

    Zawsze można do szafy zapakować na przykład teściową - niech odrysuje
    zawiasy, później szybciutko wkrętarka i przykręcić drzwi po obrysie na
    około, chrzanić że szafa nie będzie się już nadawała do pierwotnego
    zadania, ale jaki pożytek!:)

  • 4. Data: 2010-04-23 10:48:57
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 23 Kwi, 11:56, tall_30 <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > W sobote chciałbym to skręcić wszystko do kupy.
    > Mam tylko jeden problem. W jaki sposób wyznaczyć miejsce na korpusie

    Witam.
    Robisz tak:
    - przykręcasz zawiasy do drzwi
    - otwierasz zawiasy z przykręconymi już do nich stopkami
    - ustawiasz drzwi prostopadle w stosunku do korpusu (w pozycji
    otwartej)
    - przykręcasz zawiasy (najlepiej jeśli wkręt mocujący zawias do
    korpusu nie będzie wkręcany centralnie w otwoty tylko będzie
    przysunięty w stronę drzwi - wtedy drzwi nie będą obcierały o krawędź
    korpusu)
    - zamykasz drzwi i regulujesz

    pozdr

  • 5. Data: 2010-04-23 19:32:32
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "tall_30" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Mam tylko jeden problem. W jaki sposób wyznaczyć miejsce na korpusie
    szafy w którym będą zawiasy.

    W komplecie z zawiasami puszkowymi zwykle jest szablon do trasowania
    otworów. Pionowe miejsca wyznacz sobie miarka, a poziomą lokalizację otworu
    zrób tym szablonem i tyle.

    J.

  • 6. Data: 2010-04-24 13:30:51
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

> [...]
    > - otwierasz zawiasy z przykręconymi już do nich stopkami
    > - ustawiasz drzwi prostopadle w stosunku do korpusu (w pozycji

    koniecznie regulację na zawiasie dajesz na mimimum.