    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 12 Nov 2023 10:00:42 -0800 (PST)
    Subject: Re: Wygląda ze lepiej już było
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 12 listopada 2023 o 17:11:13 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    ena-energii-od-prosumentow-coraz-nizsza
    e-rozliczanie-i-ujemne-ceny-energii-co-oznaczaja-dla
    -prosumentow
    32/znowu-spadek-ceny-energii-od-prosumentow
    > Przeoczyłem, że to post polityczny.
    > To co powyżej to polityka PISU. Przecież na razie wygrał PIS i prezydent
    > desygnował Morawieckiego na nowego premiera.
    > Nawet jak im się nie uda (PISowi, stworzyć większości) to skutki decyzji
    > obecnego rządu będziemy odczuwali tak gdzieś do połowy lub końca
    > przyszłego roku.
    > Wszelkie takie niusy idą dalej na konto PISU.
    > Jak chcesz założyć PV to im podziękuj za to, że to się teraz nikomu nie
    > opłaca.
    >
    > TG
    Politycznie by było jak bym miesiac temu pisał ze tylko partia rozowa muszelka zrobi
    ze fotowoltaika była opłacalna. Teraz jest juz pozamiatane. Jest taka mozliwosc ze
    jeszcze w tym roku KO stworzy rzad. Jak to ludzkie pany to cofna zła decyzję PiSu
    dotycząca sposobu rozliczania indywidualnej fotowoltaiki. Doświadczenie mi mówi ze
    jesli cos zmienia to przerobi magazynujących prąd w sieci na sprzedawców prądu po
    cenach godzinowych. Inna sprawa to opłacalność. Spytałem Googla jakie jest w Polsce
    nasłonecznienie. Odpowiedział ze w imię ojca i syna i ducha Świętego u niego wszyscy
    zdrowi czego i mnie syczy i ze godzin ze słoncem jest 1600. Te 1600 godzin jest w
    letniej czesci rownonocy czyli wtedy gdy słońce swieci dłuzej niz 12 godzin. Wtedy
    też sa najlepsze uzyski. Można by wręcz stwierdzić ze w czasie letniej czesci
    rownonocy powstaje z 85% pradu z fotowoltaiki. Oczywiście z mniejsza efektywnoscia
    niz by wynikało z ilości nasłonecznienia. Z nasłonecznienia wynika ze instalacja 1kW
    powinna dać 1600 kWh. A ledwo dyszy jak zrobi 1000 kWh. Na dodatek wszystkie pracują
    i robia prąd w tym samym czasie i sieć odmawia współpracy bo rosnie w niej napięcie
    powyżej napięcia wyłaczenia falowników. Instalacji pomimo tego ze biznes robi się
    nieopłacalny cały czas przybywa co spowoduje ze zrobi się nieopłacalny. Teraz mamią
    głupich ludzi ze jedli kies akumulatory to dopiero się zarobi. Ale to gowno prawda.
    Jak widzisz pomimo niewielkiej politycznej kosmetycznej wstawki reszta to astronomia,
    fizyka, matematyka, psychologia.