  • Data: 2021-01-17 17:40:48
    Temat: Re: Zaczyna się
    Od: KIKI <y...@p...uu> szukaj wiadomości tego autora

    On 14.01.2021 15:39, Zenek Kapelinder wrote:

    > Uważam że stawianie teraz elektrowni atomowej to błąd. Koreańczycy chwalili się że
    utrzymali reakcie termojądrową przez 20 sekund. Twierdzą że za 5 lat utrzymają ja
    przez minutę. Czyli do minuty dojdą w dwa lata a za pięć lat powstanie użytkowa
    elektrownia termojadrowa. Jeśli by się udało to za dwadzieścia lat byśmy mieli prąd
    tylko z takich elektrowni. Wtedy zrobi się problem z odnawialnymi źródłami energii bo
    przestaną mieć jakikolwiek sens.

    Ja też tak uważam. Jak ktoś opanuje fuzję to będzie koniec wygłupów z
    panelami słonecznymi i wiatrakami. Na pewno wiele firm nad tym pracuje
    ale nie ujawnią przecież czego już dokonały. Najpierw będą patenty, żeby
    za kolejne 20 lat wszystko staniało.

    Ja nie wiem czy fizyka jest do końca rozgryziona? W procesie fuzji
    powstają nietrwałe bozony W, których masa nijak nie pochodzi z
    substratów, bo jest wielokrotnie większa. Bierze się ona z interakcji z
    polem Higgsa ale do końca chyba nie wyjaśniono wszystkiego. Nawet proces
    rozpadu bozonu Higgsa trwa za długo i mówi się, że coś jeszcze jest po
    drodze, coś czego nie odkryto. Nie wiem czy w związku z tym uda się, tak
    bez teorii, coś zbudować.
    No chyba, że oni coś wiedzą więcej